Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Wms kurulumu yapıldıktan sonra Wms uygulamasında kullanıcı girişi yapabilmek için uygulama ayarlarını yapılandırılıp "Bağlantı testi" butonuna basıldığında karşımıza aşağıdaki şekilde "TEST: Bağlantı Başarısız" şeklinde bir uyarı çıkabilmektedir. Bu uyarı ile karşılaştığımızda yapılması gereken başlıca kontroller aşağıdaki gibidir;



1-Wms uygulamasında "Ayarlar" ekranında "Lisans Servis Adresi", "Uzak Makina Adresi", "TIGER Kullanıcı İsmi", "TIGER Kullanıcı Şifresi" ve "Firma Numarası" alanları zorunlu alanlardır. Bağlantı testinin başarılı olabilmesi için bu alanlara yazılan bilgilerin doğru olması gerekmektedir.

  • Lisans servis adresi kısmına http:// ile başlayacak şekilde eğer lokalden erişim sağlanmaya çalışılıyor ise iç ip, farklı bir ağdan erişim sağlanmaya çalışılıyor ise dış ip yazılıyor olması gerekmektedir. İlgili portun açık olması, portun başka bir uygulama tarafından kullanılmıyor olması ve anti-virüs programı, güvenlik duvarı vb. bir uygulama tarafından erişimine engel bulunmaması gerekmektedir.
  • Lisans servis adresinin portu varsayılan olarak 34003 olarak gelmektedir. Uygulamadaki ayarlar ekranında da ip adresi yazıldıktan sonra iki nokta üst üste koyarak 34003 yazılmalıdır. Port bilgisine Wms klasöründe bulunan "LogoDb.xml" dosyasından da ulaşabilirsiniz.


  • Uzak makine adresi alanında da lisans servis adresinde olduğu gibi ip adresi yazılmalıdır. Port bilgisi olarak varsayılan olarak 32001 kullanılmaktadır. Bu porta bilgisine Rest Service'de "http" alanından ve Wms Panel Settings'de "Rest Servis Ayarları" sekmesinde bulunan "Port" alanından ulaşabilirsiniz.





  • "TIGER kullanıcı ismi" alanına ERP ürününe giriş yapılan LOGO kullanıcı adı girilmelidir. Bu kullanıcı adı aynı zamanda Rest Service'de ve Wms Panel Settings'de büyük/küçük harf duyarlı olacak şekilde girilmiş olması gerekmektedir.
  • "TIGER kullanıcı şifresi" alanına ERP ürününe giriş yapılan LOGO kullanıcısının şifresi girilmelidir. Bu kullanıcı şifresi aynı zamanda Rest Service'de ve Wms Panel Settings'de de büyük/küçük harf duyarlı olacak şekilde girilmiş olması gerekmektedir.
  • Firma numarası alanına giriş yapılmak istenen firma bilgisi yazılmalıdır.

2-Rest Service'in ayarlarının doğru bir şekilde yapılandırılmış olup çalışıyor olması gerekmektedir. Rest Service ekranında bulunan "Test işlemleri" sekmesinden "Test servis başlatma log çağrısı" butonuna basarak testini gerçekleştirebilirsiniz. Test sonucunda "Bağlantı kuruldu" şeklinde bir sonuç dönmesi gerekmektedir.


3-Wms kullanıcı girişi yapılabilmesi için Wms lisans servisinin de çalışıyor olması gerekmektedir. Servisin adı "LOGO_WmsLic_Service" olarak gözükmektedir.