Page History
Organizasyon Yönetimi Destek Dokümanı ile ilgili ayrıntılı bilgiye bu dokümandan ulaşılır:Organizasyon Yönetimi Modülü Organizasyon Yönetimi modülünü kullanarak, Kurum çalışanlarının pozisyon gruplarını, rol ve derecelerini, kadro bilgilerini tanımlayabilir, Organizasyon şemasını düzenleyebilirsiniz.
- Tanımlar
- Hareketler
- Raporlar
TANIMLAR
Pozisyonlar: Pozisyonlar seçeneği ile şirket içerisindeki pozisyon tanımları yapılır. Ekle butonu ile yeni bir pozisyon ekleme sayfası açılır. Kod, Açıklama Bilgisi girilir ve Bağlı olduğu organizasyon şeması seçilir. Burada önemli olan nokta tepe pozisyonu ekledikten sonra "Altına Ekle" ile devam edilmelidir. Eğer bir organizasyon şeması için birden fazla pozisyon ekleme işlemi yapacaksanız ve "Altına Ekle" değil "Ekle" ile devam ederseniz eklemiş olduğunuz pozisyonlar şema içerisinde gözükmez.
Bu yüzden her zaman "Ekle" butonu ilk tepe pozisyon tanımlanır ve altına eklenecek bağlı pozisyonlar için "Altına Ekle" ile devam edilir.
Pozisyon Grupları: Pozisyon Grupları seçeneği, şirket içerisindeki pozisyonları gruplandırmak için kullanılır.
Altta bulunan (Ekle) butonundan yeni bir pozisyon grubu tanımlanabilir.
Rol Tanımları: Pozisyonun gerektirdiği beceriler, bu becerilerin derecesi, önemi, alınması gerekli eğitimler, öğrenim durumu gibi bilgiler rol tanımları ile belirlenir. Organizasyon Şeması içerisinden ilgili pozisyon üzerinde sağ tuş açılır menü içerisinden "Roller" ekranına giderek pozisyon için tanımlı roller seçilebilir.
Altta bulunan (Ekle) butonundan yeni bir rol tanımlanabilir.
Derece/Basamak Tanımları: Organizasyonel yapıya göre rol tanımlarının hangi derece/basamakları kapsadığı, derece/basamak için geçerli olacak iş tecrübesi, minimum eğitim seviyesi vb. bilgiler belirlenir.
...
Kadro Kartı tanımlamak zorunlu değildir. Ancak Kadro Kartı açılmış pozisyonlar için Personel Çalışan Kartında, Kadro Kartı seçimini yapmak zorunludur. Bu seçim yapılmazsa Organizasyon Şemasında kadro durumuna ulaşılamaz. ,Kadro kartı her çalışan için ayrı tanımlanmalıdır. Bir kadro kartı diğer çalışan içinde kullanılamaz.
Yalnızca Kadro Tanımı yapılan pozisyonların, herhangi bir işleme gerek olmaksızın, Organizasyon Şemasında kadro durumlarına ulaşmak mümkündür.
Görev ve Sorumluluk Tanımı: Tanımlanan görev ve sorumluluklar Personel Kartları>Özlük Bilgileri menünün altından çalışanlara atanan Görev ve Sorumlulukların tanımı yapılır.Rol Tanımları içerisinde Görev ve Sorumluluklar bölümünde kullanılır.
Rol tanımlarının pozisyon ile ilişkisi kurulu ve çalışan kartına pozisyon seçili ise eklenmiş olan görev ve sorumluluklar Çalışan Kartları>Özlük Bilgileri>Görev ve Sorumluluk Bilgileri bölümünden görüntülenebilir.
HAREKETLER
Organizasyon Yönetimi>Hareketler>Organizasyon Şeması: Yeni bir organizasyon şeması eklemek için aşağıdaki işlemler gerçekleştirilir:
Organizasyon Yönetimi>Hareketler>Organizasyon Şeması ekranına gelinir ve sol alt köşede bulunan (Ekle) seçeneğine tıklayarak yeni bir Organizasyon Şeması eklenir.
Organizasyon Şemasında Kod, Açıklama alanları doldurulur. Eğer Kırılımlı Kod Yapısı ile organizasyon şeması oluşturulacak ise Kırılımlı Kod Yapısı alanı işaretlenir. Ardından Durumu Kullanımda olarak yapılır. Organizasyon Şemasının bağlı olduğu Organizasyonel Birim seçilir.
...
Hangi pozisyona bağlı kurgulama yapılacak ise o pozisyonun üzerinde F9 menüsünden Altına Ekle seçeneğine tıklanır.
Pozisyonlar tek tek oluşturulur ve Pozisyonlar sekmesinden görülür.
...
kullanılır. İlgili Doküman; Organizasyon Şeması Oluşturulması
OrganizasyonYönetimi>Hareketler>Norm Kadro Analizi: Norm Kadro Analizi eklemek için kullanılır. İlgili Doküman; Norm Kadro Analizi Yapılması