Page History
Panel | ||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||||||
Panel | ||||||||||||||||
Tip | ||||||||||||||||
|
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Adaptation Tools uygulamasına giriş ve çıkış yapılırken windows işletim sistemi aracılığıyla ekranın sağ alt tarafından Logo CRM Adaptation Tools uyarı bilgilendirmeleri gösterilmiştir. Makine restart edildiğinde Adaptation Tools otomatik olarak çalışmaktadır.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Adaptation Tools uygulaması için admin yetkisi kontrolü yapılmıştır. Kullanıcıların uygulamayı kullanabilmesi için admin yetkisiyle açması gerekmektedir. Aksi halde uygulama uyarı verip açılmamaktadır.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Adaptation tools uygulaması windows startuplara task scheduler (windows görev zamanlayıcı) aracılığı ile eklenmiştir. Makine başlatıldıktan 5 dakika sonra Logo Crm Adaptation Tools uygulaması otomatik olarak açılmaktadır. Uygulama admin yetkisi gerektirdiğinden uygulama otomatik admin yetkisi verilerek çalıştırılmaktadır.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
title | LogoCRMAdaptationTools | Güncel Versiyon Kontrolü |
---|
Servis işlemleri formuna context menü içerisine "Güncelleme Mevcut" bilgisi gelmiştir. Mevcut bilgisayar/server da kurulu olan Logo CRM' in sürümü ile ftp adresinde en güncel Logo CRM sürümü kontrol edilmektedir. Eğer mevcut bilgisayar/server da ki en güncel sürüm değil ise CRM Adaptation Tools başlatıldıktan 1 dakika sonra kullanıcıya bildirim verilir ve aynı zamanda context menuye "Güncelleme Mevcut!" satırı eklenmektedir.
Eğer kullanıcı güncelleme yapmak isterse bu satıra tıklayabilir. Satıra tıkladıktan sonra bilgisayar/server da yüklü mevcut sürüm ve en güncel sürümün bilgisi verilerek güncelleme yapmak isteyip istemediği kullanıcıya sorulur.
Kullanıcı bu aşamadan sonra evet butonuna tıklarsa ve daha önceden sürüm indirilmemişse indirme işlemi başlar, indirme işlemi bittikten sonra kullanıcıya kurulum yapmak isteyip istemediğine dair bir mesaj kutucuğu çıkar. Eğer kullanıcı kurulum yapmak isterse .rar dosyası şeklinde indirilmiş olan sürüm dosyası .rar dosyasından otomatik olarak çıkartılarak setup.exe çalıştırılır ve kurulum başlar.
Eğer daha önceden sürüm indirilmiş ancak kurulmamışsa, direk kurulum başlar.
Kurulum dosyası Users/Kullanıcı/AppData/LogoCRM altına yüklenir. Bilgisayar/server da bu yol mevcut olup olmadığı kontrol edilir ve eğer mevcut değilse eklenir.
title | Servisler menü |
---|
LogoCRMAdaptationTools | Servisler Menü
Servis İşlemleri Formuna context menü içerisindeki servisler kısmından ulaşılabilir.Logo CRM IIS Servislerinin (Logo CRM Web, Logo CRM Integrator, Logo CRM Rest) kontrolü sağlanmıştır. Servisler çoklu veya tekli olarak durdurup, başlatılabilir veya yeniden başlatılabilir hale getirilmiştir.
Form açıldığında otomatik olarak hepsi seçilmiş halde gelir. Kullanıcılar eğer isterlerse sağ üst taraftaki hepsini seç kaldır butonunu da kullanabilirler.
title | Quartz Servisinin Kurulması ve Çalıştırılması |
---|
Logo CRM Quartz Servisi
AmaçBazı işlemlerin asenkron olarak arka planda çalışabilmesini sağlamak için alt yapı sunmak.
AJM | Quartz yapısının Logo CRM altyapısına servis olarak eklenmesiAJM | Quartz.NET yapısının Crm alt yapısına servis olarak eklenmesi ve kurulmasının sağlanmıştır. Eklenen içerikler;
logocrm.net.Quartz.Server > service installer içermektedir.
logocrm.net.Quartz.Common > ortak iş süreçlerini barındırmaktadır. Client, server temel sınıflar buradan yönetilir.
logocrm.net.Quartz.Jobs > yapılacak custom işler bu sınıf içerisinde gerçekleştirilecek.
logocrm.net.Quartz.Utils.Tester > basit bir test uygulaması. Kolayca bağlanıp, select, add, delete yapılabilmektedir.Expand | ||
---|---|---|
| ||
AJM | Quartz servisinin setup ile otomatik kurulması sağlanmıştır. Adaptation Tools → Veri tabanı ayarları tıklanır ve seçtiğiniz veri tabanı önce test daha sonra kaydet işlemi yapılır. Config.Update.exe otomatik olarak çalışır. AdaptiveTools | Veri tabanı bağlantı bilgisi değiştirildiğinde , Quartz servis ve bağlantılarının yenilenmesi gereklidir.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Buradaki amaç. Veri tabanında ilgili QRTZ_ tabloları oluşturmaktır.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
AdaptiveTools | servislerin stop-start edildiği ekran üzerinde quartz servisinin de eklenmesi sağlanmıştır.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Günlük servis->Her gün 02:00'da,
Haftalık servis->Her Pazar günü 04:00'da çalışacak şekilde ayarlandı.
Öncelikle logların silinmemesi için Event Viewer'da (Olay Görüntüleyicisi) Applications (uygulama) and Service (servis) Logs altında bulunan Logo Group'a tıklandıktan sonra sağdaki menüde bulunan Properties'ten (özelliklerden) Maximum Log Size arttırılmalı (Ayar olarak 10 Mb verilmiştir. Ama kurulum saatine göre bilgisayarın açık kalması gerekebileceği için ona göre yüksek bir boyut girilmeli).
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Bağlantı kurulduğu doğrulandıktan sonra Select'e gelip Select butonuna basıldıktan sonra kurulmuş olan servisler görüntülenebilir. (Servisler 1 kere kurulup, her yüklemede var yok kontrolü yapılıyor ve varsa eklemeyecek, log'a olduğunu yazacak bir bilgi bırakılıyor.)
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Kurmak için de Add kısmından bulunan key ve grup değerleri eklenerek kurulum gerçekleşir.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Servislerin hem tek hem de zamanlayıcılı (DailyReBuild ve WeeklyReOrganize) şekilde çalıştırılmaktadır.
title | DailyReBuild ve WeeklyReOrganize |
---|
WeeklyReOrganize
title | Uygulama Setup |
---|
LogoCRMAdaptationTools | Uygulamanın Setup' a Eklenmesi
LogoCRMAdaptationTools | Uygulamanın setup a eklenmesi sağlanmıştır. İlgili diğer uygulamalarının kısa yollarının root (dizin) üzerinden kaldırılması ve ihtiyaç olanların adaptationtools klasörüne taşınması sağlanmıştır. Ayrıca LogoCRMConfigWizard.exe uygulaması otomatik olarak LogoCRMAdaptationTools uygulamasını çağırması yapılmıştır.AdaptationTools klasörü oluşturuldu ve aşağıdaki 3 uygulama Adaptation Tools dizini içerisinde yer almaktadır.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Setup ile aşağıdaki exe çalıştırılıp Adaptation Tools, Config Wizard ve XML settings uygulamalarında temizlik işlemlerini yapılması sağlanmıştır.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
title | LogoCRMAdaptationTools | Model Kontrolü |
---|
LogoCRMAdaptationTools | Model Kontrolü
LogoCRMAdaptationTools | Model kontrolü uygulamasının özelliklerinin Adaptation Tools içerisine dahil edilmiştir. Model Kontrol Formu içerisinde en üstte 3 adet buton oluşturulmuştur. Soldan sağa "Model kontrol", "Model Eşitleme", "Hatalı Durum Bildirme".
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Model Kontrol butonuyla hatalar görüntülenmesi sağlanır.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Model Eşitleme butonuyla eşitleme yapılır. Bu butona tıklandıktan hemen sonra uyarı mesajı gelir. Ancak model kontrol sırasında hata varsa hata verir. IIS Servisler bu işlem sonrasında restart (yeniden başlatma) edilir.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Hatalı durum bildirme butonuyla ise "crm.destek@logo.com.tr"adresine kullanıcının model kontrol sonucu gönderilir.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Context menüden de model kontrol formuna ait işlemler kısa yollarla yapılabilir.
Model Kontrol işlemine tıklandığında eğer model kontrolde uyarı veya hata olursa kullanıcı bunları isterse görüntüleyebilir.
Context Menu aracılığıyla Çalıştır-Model Eşitle-Yayınla işlemi yapıldığında, hatalar mevcutsa kullanıcıya uyarı verilir, model eşitleme işlemi yapılmaz ve ardından model kontrol formu açılarak bu hatalar kullanıcıya gösterilir.
Context Menu aracılığıyla Model Eşitle işlemi yapıldığında IIS servisler bu işlem sonrasında restart (yeniden başlatma) edilir. Hatalar varsa bunlar uyarı olarak gösterilir ve kullanıcı dilerse bu hataları görüntüleyebilir.
title | Veritabanı Ayarı |
---|
LogoCRMAdaptationTools | Veritabanı Ayar Kontrolü
LogoCRMAdaptationTools | Veritabanı ayarlarının kaydedildiği uygulamanın iptal edilip, bu uygulama içerisinde form olarak yönetilmesi sağlanmıştır. Veritabanı Ayarları formu AdaptationTools içerisinde oluşturulmuştur.
Form genel itibariyle yukarıda 3 adet "Yeniden Yükle", "Bağlantıyı Test et", "Bağlantıyı kaydet" butonları, orta kısımdaki veritabanı bilgilerinin girildiği layout ve en aşağıda bağlantı test durumunun gözüktüğü alandan oluşmaktadır.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Default olarak formda, Authentication alanı Sql Server Authentication, port 1433 ve ağ kısmı yerel ağ olarak gelmektedir.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Gerekli alanlar doldurulduktan sonra ortadaki "Bağlantıyı Test Et" butonuyla database bağlantısı test edilir. Girilen bilgiler doğru ise bağlantı başarılı sonucu alınır veya girilen bilgiler yanlış ise başarısız sonucu alınır.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
title | LogoCRMAdaptationTools | Uygulama Klasörü |
---|
LogoCRMAdaptationTools | Uygulama Klasörü
LogoCRMAdaptationTools | Uygulama klasörü linkinin eklenmesi ve çalıştığı konumu kaydedilmesi sağlanmıştır.Aadaptation Tools her açıldığında , çalıştığı yer ile kayıt yaptığı yer farklı ise , kaldırıp tekrar eklenmesi sağlanmıştır. Adaptation Tools içerisine > Klasör link eklenmiştir ve çalıştığı ana dizinin açmasını sağlanmıştır.
Amaç
Teklif ürünlerine opsiyonel olarak eklenmiş olan bir ürüne eklenen masrafın opsiyonel olarak otomatik işaretlenmesi ve teklif toplamlarına dahil edilmemesi
Yapılan İşlemler;
* Opsiyonlu bir malzeme seçildiğinde ona bağlı seçilen masrafın da otomatik olarak opsiyonlu gelmesi ve Opsiyonlu checkbox'ının kullanım dışı olarak gözükmesi,
* Opsiyonsuz bir malzeme seçildiğinde ona bağlı seçilen masrafın da otomatik olarak opsiyonsuz gelmesi ve ekranda Opsiyonlu checkbox'ının gözükmemesi,
* Malzemenin opsiyon durumu değiştikçe masrafın opsiyon durumunun da değişmesi beklenmektedir.
Kullanım Şekli
Teklif>Ürünler ekranında "+" yani "Ürün ekle" butonuna tıklanır. Ürünler liste seçim ekranında istediği ürünü seçer. Seçilen ürün için teklif ürünleri detay penceresini görüntülenir. Teklif ürünleri detay penceresindeki "Diğer" sekmesine tıklar ve "Opsiyonel" checkbox alanını işaretlenir. Teklif ürünü detay penceresindeki istediği diğer alanları da doldurduktan sonra "Tamam" butonuna tıklanır. Teklif ürünü detay penceresini kapatır ve ilgili opsiyonel ürünü ürünler grid penceresine ekler. Teklif>Ürünler ekranındaki Masraf seçeneğine tıklanır. Ürün türü Masraf olan kayıtları ürünler liste seçim sayfasında görüntülenir. Masraf satırının üstüne tıklanır. Masraf Teklif ürünü pop-up penceresini "Opsiyonel" checkbox alanı ile birlikte görüntüler.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Masraf Teklif ürünü ekranında istediği bilgiler girdikten sonra "Tamam" butonuna tıklanır. İlgili masraf satırını Teklif ürünleri liste sayfasına "Opsiyonel" alanı işaretli olarak eklenir. İlgili masraf satırının hangi ürün satırına bağlı olduğunu bilgi olarak tutulur.
Opsiyonlu bir malzeme seçildiğinde ona bağlı masrafın gelmesi;
Teklif ürünleri ekranında opsiyonel olarak eklenmiş olan bir ürün (Teklif>Teklif ürünü ekranındaki "Diğer" sekmesinde "Opsiyonel" olarak işaretlenmiş ürün) altına satır masrafı eklenirken masrafın opsiyonel bir ürün altına eklenip eklenmediği kontrol edilecektir. Eğer eklenecek olan satır masrafı opsiyonel bir ürün altına ekleniyorsa; satır masrafı ekranında Opsiyonel alanı gösterilecek ve kullanıcı tarafından düzeltilemeyecek bir alan olacaktır.
Teklif ürünlerine masraf ekleme işlemi grid üzerinden yapıldığında da masraf satırındaki "Opsiyonel" alanı otomatik işaretli olarak gelecek ve değiştirilemeyecektir.
Expand | ||
---|---|---|
| ||
Opsiyonel olarak eklenecek olan satır masrafının hangi opsiyonel ürün için eklendiği bilgisi veri tabanında tutulacaktır. Opsiyonel olarak işaretlenmiş olan ürünün "Opsiyonel" check'i kaldırıldığında; Masraf satırının da "Opsiyonel" check'i kaldırılacaktır. Ayrıca, masraf satırı düzenleme modunda pop-up penceresinde açıldığında da "Opsiyonel" alanı hiç gösterilmeyecektir.
Opsiyonel olarak işaretlenmemiş olan ürün satırı "Opsiyonel" checkbox alanı üzerinden işaretlendiğinde; ona bağlı olan bir Masraf satırı var ise ilgili masraf satırının "Opsiyonel" alanı sistem tarafından otomatik olarak işaretlenecektir. Yani; Masraf satırı da Opsiyonel masraf olarak güncellenecektir. Teklif siparişe çevrildiğinde; teklif içerisinde hem Opsiyonel ürün satırı hem de Opsiyonel masraf satırı ERP'ye aktarılmayacaktır.
Opsiyonlu bir malzeme seçildiğinde Tiger ERP gönderilmesi
Hazırlanışı;
Logo CRM yeni teklif açılır. Açılan teklif içerisine bir ürün opsiyonlu, bir ürün opsiyonsuz ve masraf eklenir. Daha sonraki aşamada teklif Tiger ERP 'ye sipariş olarak aktarılır. Aktarım işlemi tamamlandıktan sonra Tiger ERP 'e satış siparişlerinden aktarılan kayıt görüntülenir. Opsiyon bağlantı durumu için Logo CRM database den bağlantı durumu inceleyebilirsiniz.
Panel | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||
|
Tip | ||
---|---|---|
| ||
SELECT * FROM MT_Proposals ORDER BY _LastModifiedDateTime DESC SELECT Oid, LineType, RelatedLine FROM MT_Proposals_Products WHERE RelatedProposal='d5af071a-f707-4c4e-a5bb-1e951980aba5' and IsOptional=1 /* Birbirine bağlı olduğu/masrafın ana ürüne bağşı olduğu görülmektedir.
|