Page History
Firmanın değişik merkezlerdeki iş yerleri firmalar listesinde, firma tanımı altında yer alan İşyerleri seçeneği ile tanımlanır. Bu bölümde 0 numaralı İşyeri öndeğer olarak kayıtlıdır ve adı Merkez'dir. Bu İşyerinin adı istenirse değiştirilebilir ancak numarası değiştirilemez. Tanım penceresinden işyerine ait adres ve kimlik bilgileri kaydedilir.
Yeni İşyeri tanımı yapmak " Ekle " seçeneği kullanılır.
No: İşyeri numarasıdır.
...
İşyeri, adres, telefon, vergi dairesi ve numarası gibi detay bilgiler ise Detaylar düğmesi tıklanarak açılan pencereden kaydedilir.
e-Devlet
İşyerinin e-Defter, e-Fatura, e-Arşiv, e-İrsaliye, e-Müstahsil ve e-SMM kullanıcısı olup olmadığı İşyeri tanımı penceresindeki e-Devlet sekmesinden kaydedilir.
e-Defter
İşyeri Bazında e-Defter
e-Defter kullanıcısı olan firma tanımında e-defter dosyalarının işyeri bazında oluşturulacağı belirlenmişse, ilgili firmaya ait işyerlerinde e-Defter Kullanıcısı alanı işaretlenir. Gerekli adres bilgileri (farklı bir adres kullanılmayacaksa) İşyeri tanımında sol alt köşede bulunan "Adres bilgilerini firmadan kopyala" düğmesi kullanılarak kaydedilebilir. NACE Kodu, Web Adresi ve E-Mail Adresi alanları yine e-Defter kapsamında doldurulması gerekli alanlardır. Kurum Tipi alanında Gerçek Kişi seçildiğinde, e-defter dosyaları oluşturulurken Firma tanımları-İşveren Bilgileri sekmesinde girilen TC Kimlik No. bilgisi kullanılır. Eğer kurum tipi Tüzel Kişi ise, Vergi Dairesi ve Vergi Numarası alanlarının doldurulması zorunludur.
Dosya No. alanı, işyeri bazında e-defter kullanımında dosya isimlendirme için kullanılan bir alandır. Bu alan, e-defter kullanıcıları için otomatik numara üretir ve edit edilemezdeğiştirilemez. Üretilen numara birbirini takip eden 4 karakterli sıra numarası şeklindedir; ilk numara "0001" değerini alır.
e-Defter kullanıcı olan işyerleri için Dosya No alanı aşağıdaki koşullara göre otomatik olarak üretilir:
- İşyerindeki Kurum Türü= "Gerçek " ise ve birden fazla "Gerçek" türünde işyeri varsa, her bir işyerine " 0001" 'den başlayarak dosya numarası atama işlemi yapılır.
- İşyerindeki Kurum Türü= "Tüzel " ise, aynı VKN'ye sahip olan işyerleri kendi aralarında gruplanır, " 0001" 'den başlayarak numara üretilmesi sağlanır.
Firma tanımında işyeri bazlı kullanım işaretli olup aynı TCKN/VKN'ye sahip işyerleri için oluşturulan defter dosyalarına ait dosya isimlendirme standardı aşağıdaki gibidir:
1234567890-201101-YB-0000-0001.zip
1234567890= VKN / TCKN
201101= Defter Dönemi
YB= Dosya Tipi
00= Parça Numarası
01 0001= Şube Numarası
...
Para Birimi: e-Defter kullanıcısı olan firma tanımında e-defter dosyalarının işyeri bazında oluşturulacağı belirlenmişse, defterlerin hangi para birimi üzerinden oluşturulacağı bu alandan belirlenir. Para birimi alanı; Ana Para Birimi / Raporlama Dövizi seçeneklerini içerir.
...
Son Satır No/Son Yevmiye No: Ara dönemde, başka uygulamalardan Logo e-Defter uygulamasına geçen firmalar tarafından kullanılan alanlardır. Logo uygulamasına geçiş sonrası son satır numarası ve son yevmiye numarası girilir (daha önce madde numaralandırma yapılmamış ise) ve yevmiye madde numaralandırma bu alanlardaki değere göre yapılır.
...
Firma ya da ilgili şube için e-defter dosyası oluşturulduğu durumda, Kontrol Tipi, Şube Numarası ve Para Birimi alanlarında değişik yapılamaz.
Şubeli e-Defter
İşyeri bazında oluşturulan e-defterler için, aynı vergi kimlik numarasına sahip olan işyerlerini kendi içlerinde bir şube adı altında gruplamak ve e-defter oluşturma ve beyan işlemini bu grup bazında gerçekleştirmek mümkündür. Aynı vergi kimlik numarasına sahip işyerleri, işyeri tanımı e-Devlet sekmesindeki Şube No ve Şube Adı alanında girilen şube altında gruplanır. Bu durumda şubenin bağlı olduğu firma, Firma Adı ve Firma Unvanı (zorunlu alanlar) alanlarından girilir.
Şubeli e-defter oluşturmak için, Yevmiye Defteri veya Büyük DefteDefter'de, Şubeli Defter bölümünde yer alan "VKN ve Şube No Seç" tıklanır, açılan pencereden seçim yapılır ve Vergi Numarası / Şube Numarası ilgili alanlara otomatik olarak aktarılır. Şube numarası ilgi alana aktarıldığında bu şubeye bağlı olan işyerleri İşyeri alanında otomatik olarak listelenir. Diğer bilgiler tanımlandıktan sonra tanım kaydedilip defter beyanı aynı gruptaki işyerleri için aynı anda gerçekleştirilir.
e-Fatura/e-Arşiv
e-Fatura Kullanıcısı: İşyerinin ait olduğu firmanın Detaylar penceresinde, firmanın e-fatura Fatura kullanıcısı olarak belirlenmesi halinde, e-faturaların Faturaların firma ya da işyeri bazında gönderilip alınacağı Kontrol Tipi alanında belirlenir. Eğer Kontrol Tipi alanında "İşyeri Bazında" seçilirse, e-fatura Fatura kullanacak olan işyerleri, firmaya ait işyeri tanımlarında Detaylar penceresinde / e-Devlet sekmesinde yer alan "e-Fatura Kullanıcısı" alanı işaretlenerek belirlenir. Bu durumda, Posta Kutusu Etiketi ve Gönderici Birim Etiketi alanlarının doldurulması zorunludur. (Bkz. Logo Uygulamalarında e-Fatura / Etiket Mekanizması)
e-Arşiv Kullanıcısı: İşyerinin ait olduğu firmanın Detaylar penceresinde, firmanın e-fatura Fatura ve e-arşiv Arşiv kullanıcısı olarak belirlenmesi ve Kontrol Tipi alanında "İşyeri Bazında" seçilmesi halinde, e-arşiv Arşiv kullanacak olan işyerleri, firmaya ait işyeri tanımlarında Detaylar penceresinde / e-Devlet sekmesinde yer alan "e-Arşiv Kullanıcısı" alanı işaretlenerek belirlenir.
...
Online Gönderme: Firma e-arşiv Arşiv kullanıcısı ise Online Gönderme alanı işaretlenirse, Skonsol uygulamasında oluşturulan e-arşiv Arşiv faturaları kaydedildiğinde entegratöre otomatik olarak gönderilir ve e-arşiv Arşiv formatında ekranda görüntülenir. Bu alan işaretlendiğinde e-Arşiv Entegratör Bilgileri bölümündeki alanların doldurulması zorunludur.
...
e-Arşiv Entegratör Bilgileri: Online Gönderme seçeneği işaretlendiğinde e-arşiv Arşiv faturalarının gönderileceği entegratör bilgilerinin girildiği bölümdür. Tüm alanların doldurulması zorunludur. Logo Entegratör Kullanıcı Adı ve Şifre bilgileri girildikten sonra, Öndeğer Adres butonuna basılır. Bu adres entegratörün web servisinden gelen entegratör adresidir.
...
Online gönderme işlemi, Ticari Sistem Yönetimi/Satış ve Dağıtım Parametreleri'ndeki "Otomatik Fatura Basımı" parametresine bağlı olarak çalışır. Parametre değeri "Evet" olmalıdır.
Kağıt Fatura Kullanılmasın: e-Arşiv kullanan firmalarda ve işyerlerinde; sipariş, irsaliye ve fatura işlemlerinde fatura türü olarak kağıt fatura seçeneğinin kullanılıp kullanılmayacağının belirlendiği onay kutucuğudur.
e-İrsaliye
e-İrsaliye Kullanıcısı: Firma tanımında, e-İrsaliyelerin firma ya da işyeri bazında gönderilip alınacağı Kontrol Tipi alanında belirlenir. Kontrol Tipi "İşyeri Bazında" seçilirse Posta Kutusu Etiket Kodu ve Gönderici Birim Etiket Kodu alanlarının firmaya ait ve e-İrsaliye kullanıcısı olarak belirlenen işyerlerinin tanım kartlarında doldurulmalıdır.
e-Müstahsil
İşyerinin e-Müstahsil sistemini kullanacağı işyeri tanımı Detaylar penceresinde e-Devlet başlığı e-Müstahsil sekmesi altında yer alan “e-Müstahsil Kullanıcısı seçeneği” işaretlenerek belirlenir.
e-SMM
İşyerinin e-SMM sistemini kullanacağı işyeri tanımı Detaylar penceresinde e-Devlet başlığı e-SMM sekmesi altında yer alan “e-SMM Kullanıcısı seçeneği” işaretlenerek belirlenir.
...