Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Kullanıcı Oluşturma

Hızlı kullanıcı oluşturmak için Yetkilendirme Modülünde bulunan Kullanıcı Oluştur seçeneği kullanılır. Daha sonra tüm personel listesi ekranı gelir. Personele bağlı kullanıcı oluşturmak için ilgili personelin karşısındaki Adam Sembolü kullanılır. Gelecek olan ekranda Onayla butonuna basılır. Böylelikle personele bağlı bir kullanıcı hesabı oluşturulur.

Kullanıcı oluşturulurken; kullanıcı adı, personelin e-posta adresi ve şifresi ise TC No’su tanımlanır.

Image Removed

Kullanıcı Ekleme

Kullanıcı eklemek için Yetkilendirme Modülünde bulunan Kullanıcılar seçeneği kullanılır. Yeni satır eklemek için, gelen liste ekranının sol üstünde bulunan Ekle butonu kullanılır.

Image Removed

Kullanıcı sekmesinde gerekli bilgiler doldurulur. Bu ekranda Kullanıcı Adı ve Kullanıcı Tipi bilgileri üzerinde değişiklik yapılabilir. Kullanıcının Kilidi açılır.

Ldap Entegrasyon ayarları yapılır.

İlaç listesi’nin Sağlık Bakanlığı’ndan otomatik olarak güncellenebilmesi için gerekli izinler verilmesi sağlanır.

Image Removed

Yetkili Şirketler sekmesinde, yetkili olunan şirketler eklenir.

Image Removed

Yetkili Lokasyonlar sekmesinde, yetkili olunan lokasyonlar eklenir.

Image Removed

Kullanıcıdaki Roller sekmesinde, yetkili olunan roller eklenir.

Image Removed

Giriş Geçmişi sekmesinde, kullanıcının en son 10 giriş geçmişi görüntülenir.

Image Removed

Info
Ayrıntılı bilgi için doküman videosuna tıklayınız.

Kullanıcı eklemek için uygulama menüsünden “Yetkilendirme Yön.” ana modülüne, bu modülden de “Kullanıcılar”a tıklanır. Açılan “Kullanıcı - Listeleme” ekranında sistemdeki kullanıcıların bilgisi görüntülenir. Yeni bir kullanıcı eklemek için ekranda yer alan “Ekle” butonu kullanılır.

 “Kullanıcı – Ekleme” ekranında “Kullanıcı Adı”, “E-Posta”, “Kullanıcı Tipi”, “Yetkili Olacağı Şirket” ve “Yetkili Lokasyonlar” alanları zorunludur yani bu alanlar mutlaka doldurulmalıdır.                         “Yetkili Olacağı Şirket” için ayrılan alan, uygulama menüsündeki “Yetkilendirme Yön.” ana modülü altında yer alan “Şirketler”den beslenmektedir ve bu alandan ilgili şirketin seçilmesiyle, bu şirkete ait “Şirket Kullanıcı Rolleri” ekrana gelir. İlgili kullanıcı, şirketteki hangi kullanıcı rollerine sahip olacaksa o roller ekrandan seçilir. Gerekli alanların doldurulmasının ardından “Kaydet” butonuna basılır ve bu şekilde yeni bir kullanıcı oluşturulur.

 Yeni bir kullanıcının oluşturulmasının ardından sistem, ilgili kullanıcıyı “Kullanıcı - Düzenleme” ekranındaki “Detay” sekmesine yönlendirir. Bu sekme üzerinden kullanıcıya ait detay bilgileri görüntülenebilir ve bu bilgiler üzerinde değişiklikler yapılabilir.

 “Şirketler” sekmesinden kullanıcının yetkili olduğu şirketler görüntülenir ve bu şirketlere yeni eklemeler yapılabilir. Kullanıcıya yeni bir şirkete ait yetki vermek için ekranda yer alan ekleme butonu “+” kullanılır. Açılan “Şirket Yetkisi Verme” ekranından şirket seçimi yapılır ve bu alan uygulama menüsündeki “Yetkilendirme Yön.” ana modülü altında yer alan “Şirketler”den beslenir. “Kaydet” butonuna basılmasıyla, yeni bir şirkete ait yetkilerin ilgili kullanıcıya verilmesi sağlanır.                                                                                                                                 

Kullanıcı yetkili olduğu şirketlerden çıkartılmak istenirse ekranda yer alan “Silme” butonu kullanılır. Açılan “Şirket Yetkisini Kaldırma” ekranından “Sil” butonuna tıklanmasıyla ilgili şirket yetkisi kaldırılır.

“Lokasyonlar” sekmesinden kullanıcının hangi lokasyonlar için yetki sahibi olduğu görüntülenir ve yetkili olacağı yeni lokasyonlar eklenebilir. Kullanıcının yetkili olacağı yeni bir lokasyon eklemesi yapmak için ekranda yer alan ekleme butonu “+” kullanılır. Açılan “Yetkili Lokasyon - Ekleme” ekranında ilk olarak hızlı arama alanının karşımıza çıktığı görülür. Bu alandan gerekli aramaların yapılmasının ardından “Lokasyonlar” bölümünden ilgili lokasyon seçilir ve “Kaydet” butonuna basılır. Böylece kullanıcıya yeni bir lokasyona ait yetki verme işlemi de gerçekleşir.                                                                                                                                                             

Yetkili lokasyona ait bilgiler üzerinde düzenlemeler yapabilmek için ekranda yer alan “Düzenleme” butonu kullanılır. Açılan “Yetkili Lokasyon – Düzenleme” ekranından gerekli düzenlemelerin yapılmasının ardından “Kaydet” butonuna basılmasıyla yapılan değişiklikler başarıyla kaydedilir. İlgili lokasyonlardan silinmesi gereken olduğunda ekranda yer alan “Silme” butonu kullanılır. “Lokasyon Yetkisini Kaldır” ekranından “Sil” butonuna basılmasıyla kullanıcının ilgili lokasyona ait yetkisi kaldırılır.

Kullanıcı eklemesi yaparken, kullanıcının şirketteki hangi rollerde yetkili olacağı seçilerek belirtilmişti. "Roller” sekmesinden kullanıcıya ait roller görüntülenir ve yeni rol eklemesi yapılabilir. Kullanıcıya ait yeni bir rol eklemesi yapmak için ekranda yer alan ekleme butonu “+” kullanılır. Açılan “Kullanıcıdaki Rol - Ekleme” ekranından ilgili şirket seçilir ve bununla beraber “Şirketteki Kullanıcı Rolleri” bölümüne, o şirkette hangi kullanıcı rolleri varsa onlar eklenir. Ekrana gelen şirketteki kullanıcı rollerinden istenenler seçildikten sonra “Kaydet” butonuna basıldığında kullanıcıya ait yeni bir rol eklenir. Roller üzerinde düzenlemeler yapılacaksa ekranda yer alan “Çoklu Düzenleme” butonu kullanılır. Açılan “Kullanıcıdaki Roller” ekranından gerekli düzenlemeler yapıldıktan sonra “Kaydet” butonuna basıldığında değişiklikler başarıyla kaydedilir. Kullanıcıya ait rollerden silinmesi gereken olduğunda ekranda yer alan “Silme” butonu kullanılır. “Kullanıcıdaki Rolü Silme” ekranından “Sil” butonuna tıklanmasıyla ilgili rol kaydı silinir.

“Giriş Geçmişi” sekmesinden kullanıcının sistemdeki geçmiş giriş bilgileri görüntülenir.