Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Anchor
page2
page2
Organizasyon Yönetimi Modülü
Organizasyon Yönetimi modülünü kullanarak,

  • Kurum çalışanlarının pozisyon gruplarını, rol ve derecelerini, kadro bilgilerini tanımlayabilir,
  • Organizasyon şemasını düzenleyebilirsiniz.












Anchor
page3
page3
Tanımlar Menüsü
Pozisyon Grupları: Pozisyon Grupları seçeneği, şirket içerisindeki pozisyonları gruplandırmak için kullanılır.
Image Added






















Rol Tanımları: Pozisyonun gerektirdiği beceriler, bu becerilerin derecesi, önemi, alınması gerekli eğitimler, öğrenim durumu gibi bilgiler rol tanımları ile belirlenir.
Image Added




























Derece/Basamak Tanımları: Organizasyonel yapıya göre rol tanımlarının hangi derece/basamakları kapsadığı, derece/basamak için geçerli olacak iş tecrübesi, minimum eğitim seviyesi vb. bilgiler
belirlenir.

Anchor
page4
page4
Kadro Tanımları: Kadrolara ait tanımlar yapılır. Her bir pozisyon için gereken kadrolar ayrı ayrı belirlenir.
Alt pozisyon için kadro tanımı yapılacaksa üst pozisyonda sağ tuş menüsü üzerinden "Altına Ekle" seçimi yapılarak açılan ekranda ilgili alanlar doldurulur.
Image AddedImage Added






































Anchor
page5
page5
Kadro Kartları: Kadrolara ait tanımlar yapılır.
Not: Kadro Kartı tanımlamak zorunlu değildir. Ancak Kadro Kartı açılmış pozisyonlar için Personel Kartında, Kadro Kartı seçimini yapmak zorunludur. Bu seçim yapılmazsa Organizasyon Şemasında kadro durumuna ulaşılamaz.
Yalnızca Kadro Tanımı yapılan pozisyonların, herhangi bir işleme gerek olmaksızın, Organizasyon Şemasında kadro durumlarına ulaşmak mümkündür.
Image Added





































Görev ve Sorumluluk Tanımı: Personel Kartları>Özlük Bilgileri menünün altından çalışanlara atanan Görev ve Sorumlulukların tanımı yapılır.

















Anchor
page6
page6
BORDRO TAHAKKUKLIMUHASEBYÖNELEŞTİRMETİMİ Bordro
Tahakkuklarını Muhasebeleştirme
Hareketler
Organizasyon Şeması: Yeni bir organizasyon şeması eklemek için aşağıdaki işlemler gerçekleştirilir:

  1. Organizasyon Yönetimi>Hareketler>Organizasyon Şeması ekranına gelinir ve sol alt köşede bulunan "Ekle" seçeneğine tıklayarak yeni bir Organizasyon Şeması eklenir.

Image Added




























  1. Organizasyon Şemasında Kod, Açıklama alanları doldurulur. Eğer Kırılımlı Kod Yapısı ile organizasyon şeması oluşturulacak ise Kırılımlı Kod Yapısı alanı işaretlenir. Ardından Durumu Kullanımda olarak yapılır. Organizasyon Şemasının bağlı olduğu Organizasyonel Birim seçilir.


  1. Pozisyonların oluşturulabilmesi için Organizasyon Şeması penceresinin altında yer alan


Image Added seçeneğine tıklamak gerekir. Böylece Pozisyonlar sekmesi aktif olur ve istenen pozisyonlar eklenebilir.
Pozisyonlar sekmesinin ayrıntılı anlatımı için tıklayın.
Image Added

















Anchor
page7
page7

Tahakkuklarını Muhasebeleştirme



  1. Pozisyonlar F9 menüsündeki Ekle butonu ile eklenir. Genel Müdüre bağlı pozisyonlar için Altına Ekle seçeneğine tıklanır. Altına Ekle seçeneğine tıklandığında Kırılımlı Kod Yapısı olarak ekleme yapılır.

Image Added








































Ekrandaki gibi ekleme yapılır.
Not: Hangi pozisyona bağlı kurgulama yapılacak ise o pozisyonun üzerinde F9 menüsünden Altına Ekle seçeneğine tıklanır.

















Anchor
page8
page8
BORDRO TAHAKKUKLORGANİZASYONRINIMUHASEBYÖNELEŞTİRMETİMİ Bordro
Tahakkuklarını Muhasebeleştirme

  1. Pozisyonlar tek tek oluşturulur ve Pozisyonlar sekmesinden görülür.

Image Added




































6. Pozisyonlara ait görsel detay Pozisyonlar (Görsel) ekranından aşağıdaki gibi görülür.
Image Added





























Anchor
page9
page9
BORDRO TAHAKKUKLORGANİZASYONRINIMUHASEBYÖNELEŞTİRMETİMİ Bordro
Tahakkuklarını Muhasebeleştirme

  1. Pozisyon ile rol tanımlarını eşleştirmek için pozisyon üzerinde sağ tuş menüsü açılır ve "Roller" seçeneği ile açılan ekranda pozisyona tanımlanacak rol tanımı seçimi yapılır.

Image Added




























  1. Pozisyonlar personel kartında yer alan Pozisyon alanından personele tanımlanan Pozisyon seçilir. Image Added




































Anchor
page10
page10
BORDRO TAHAKKUKLORGANİZASYONRINIMUHASEBYÖNELEŞTİRMETİMİ Bordro
Tahakkuklarını Muhasebeleştirme
Rol Tanımları ile:

  • Rol tanımlarına bağlı olarak personelin, Personel Kartları>Bilgiler penceresinden pozisyon uygunluğu hesaplanabilir.

Image Added





























  • Personellerin bağlı bulunduğu pozisyona göre ihtiyacı olan eğitimler belirlenebilir.


  • İşe Alım ve Yerleştirme modülü ile bağlantılı olarak Kadro tanımlarına göre açık kadro planlama yapılabilir.


  • Rol tanımları performans modülü ile bağlantılı olarak çalışır.
































Anchor
page11
page11



Organizasyon Şeması Kullanımındaki Genel Özellikler
Fare İşlemleri

  • Fare tekeri ile: Görüntünün yakınlığı değiştirilir.


  • Sol fare tuşuna basarak: Seçilen pozisyon taşınabilir.


  • Sağ fare tuşuna basarak: Şema üzerinde gezinme sağlanır.



Klavye Bağlantıları

  • Sağ ok tuşu: Şema üzerinde sağa doğru ilerleme sağlanır.


  • Sol ok tuşu: Şema üzerinde sola doğru ilerleme sağlanır.


  • Üst ok tuşu: Şema üzerinde yukarı doğru ilerleme sağlanır.


  • Alt ok tuşu: Şema üzerinde aşağı doğru ilerleme sağlanır.


  • CTRL + Sol ok tuşu: Seçili olan pozisyonun solundaki pozisyona geçiş sağlanır.


  • CTRL + Sağ ok tuşu: Seçili olan pozisyonun sağındaki pozisyona geçiş sağlanır.


  • CTRL + Üst ok tuşu: Seçili olan pozisyonun üstündeki pozisyona geçiş sağlanır.


  • CTRL + Alt ok tuşu: Seçili olan pozisyonun altındaki pozisyona geçiş sağlanır.


  • + Tuşu: İçeri doğru yakınlaştırır.


  • - Tuşu: Dışarı doğru uzaklaştırır.


  • Enter Tuşu (fare çift tıklama ile aynı): Genel modda seçili pozisyona yaklaşma işlemini gerçekleştirir. Yerel modda seçili pozisyon yeni merkez pozisyon olur ve yerel görüntü buna göre güncellenir.





















Anchor
page12
page12

Tahakkuklarını Muhasebeleştirme

Görüntü Seçenekleri
Pozisyonlar (Görsel) Sekmesinde Kontrol Seçenekleri Paneli
Genel: Bütün organizasyon şemasının görüntülenmesini sağlar.

  • Yerel: Seçili pozisyon ile kendisi ile bağlantılı üst ve alt pozisyonların görüntülenmesini sağlar. İş arkadaşları seçeneği seçildiğinde kendisi ile aynı seviyedeki diğer pozisyonların görüntülenmesi sağlanır.


  • Gruplar: Seçildiğinde organizasyon şeması, bağlı pozisyonları kapsayacak şekilde grupları kutu halinde gösterir. Gruplar üzerlerine çift tıklanarak kapatılıp açılabilir. (Açık şekilde pozisyonlar görünür, kapalı şekilde sadece grup küçük bir kutu şeklinde görünür.)

Image Added


















































Anchor
page13
page13

Tahakkuklarını Muhasebeleştirme
Ekranın sol üst köşesinde bulunan tuşlar ve işlevleri:
Image Added








Image Added : Menü seçeneğidir. Bu seçenek ile ekranın sol tarafında bulunan Kontrol Seçenekleri açılıp, kapatılır.
Image Added : Organizasyon Şeması'nı yakınlaştırıp, uzaklaştırma işlevi yapar.
Image Added : Organizasyon Şeması'nı ekrana sığdırır.
Image Added


: Organizasyon Şeması için ekranı ortalar.
Image Added : Organizasyon Şeması'nı yazdırır.
Image Added


    • Organizasyon Şeması'nın SVG formatında çıktısının alınmasını sağlar.




  • Organizasyon Şeması'nda kriterlere göre filtreleme yapar.





      • Organizasyon Şeması'nda arama yapılmasını sağlar.

Image AddedImage Added


















Anchor
page14
page14
BORDRO TAHAKKUKLORGANİZASYONRINIMUHASEBYÖNELEŞTİRMETİMİ Bordro
Tahakkuklarını Muhasebeleştirme
Bir pozisyona tıklandığında görünen tuşlar ve işlevleri:
Image Added






























Pozisyonlar (Görsel) Sekmesinde Pozisyon Kutucuklarıyla Çalışma
Image Added



: Seçilen pozisyona yeni personel ekler.
Image Added


: Başka bir organizasyon şemasından pozisyon veya alt pozisyon kopyalar.
Image Added


: Seçilen pozisyona idari yönetici seçer.
Image Added : Seçilen pozisyonu alt pozisyonları ile birlikte seçilecek başka bir pozisyonun altına taşır.
Image Added



    • Üst pozisyonları gizler veya gösterir.





  • Seçili pozisyonda değişiklik yapılır.

Image Added



Anchor
page15
page15
BORDRO TAHAKKUKLORGANİZASYONRINIMUHASEBYÖNELEŞTİRMETİMİ Bordro
Tahakkuklarını Muhasebeleştirme
Image Added



: Seçilen pozisyonun altına yeni bir pozisyon ekler.
Image Added : Seçili pozisyonu siler.



Raporlar
Rol Tanımları Listesi: Rol tanımlarına ait yetkinlik, eğitim, öğrenim ile görev ve sorumluluk bilgilerinin filtre değerlerine göre listelendiği rapor seçeneğidir.
Kadro Tanımları Listesi: Kayıtlı kadroların pozisyonlara göre listelendiği rapor seçeneğidir. Kadro ve pozisyon bilgileri filtre satırlarında koşul belirlenir ve rapor istenen bilgileri içerecek şekilde alınır.
Kadro Kartları Listesi
Derece/Basamak Tanımları Listesi
Organizasyon Görev Dağılımı: Pozisyonlara göre görev dağılımlarının listelendiği rapordur. Pozisyon bilgileri detayı filtre satırında "Evet" seçiminin yapılması durumunda pozisyon detay bilgileri de listelenir.