Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Sol bölümde talep fişinde kaydedilen malzeme ya da hizmet talep bilgileri yer alır. Sağ tarafta yer alan alanlardan ise talep karşılama bilgileri kaydedilir. Talep karşılama bilgileri talep fişinde yer alan her satır için ayrı kaydedilir. Talep fişine girilen malzemelerin "Müşteriler-Tedarikçiler" penceresindeki bilgiler, satırın karşılanma türüne göre dikkate alınmaktadır. Yani karşılanma türü "Satınalma" ise ve "Müşteriler-Tedarikçiler" sayfasında cari hesap belirtilmişse talep satırındaki "Cari Hesap" alanına girilmiş cari hesaplar öndeğer olarak gelmektedir.

Talep karşılama penceresinde talep fişinde kaydedilen malzeme ve/veya hizmetlere ait bilgiler şu kolon bilgileri ile ayrı birer satır olarak yer alır:

...

; Talep Fiş Numarası

...

, Türü

...

, Malzeme/Hizmet Kodu

...

, Malzeme/Hizmet Açıklaması

...

, Varyant Kodu

...

, Varyant Açıklaması

...

, Miktar

...

, Bekleyen Miktar

...

, Teslim Tarihi

...

ve Birim.

Pencerede tamamı karşılanmamış satırlar kırmızı, tamamı karşılanmış satırlar ise yeşil görünecektir. Talebin tamamı karşılanmadan talep karşılama ekranı kaydedilirse "Tamamı karşılanmamış talep hareketleri var. Devam etmek istiyor musunuz?" mesajı ekrana gelir. Bu mesaja "Evet" denilerek fiş kaydedildiğinde karşılanmayan eksik miktarlar için aynı fiş üzerinde talep oluşturma işlemi yapılabilir.

...

Karşılama Türü: Talebin ne şekilde karşılanacağını belirtir. Karşılama şekli üç seçeneklidir:Stoktan Karşılama

...

Satınalma

...

 ve Ambar Transferi olmak üzere üç seçeneklidir.

Bir satırdaki talep miktarının birden fazla sipariş veya ambar fişiyle karşılanabilir.