Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

e-Fatura gönderimi bu ekrandan üç adımda gerçekleştirilebilir:

1. Mühürle/Onayla

"e-Fatura Gönder" butonuyla ilk olarak "Mühürlenecek/Onaylancak" listesi açılır. GİB’e gönderilmek üzere hazırlanmış faturalar ve oluşturulmuş uygulama yanıtları burada listelenir.

...

Tip

Doküman parametreleri/e-Fatura bölümünde yer alan "Fatura Gönderiminde "Mühüre Gönder" Adımı Kullanılacak" seçeneği işaretlenirse, Mühürlenecek sekmesinin önüne "Mühüre Gönderilecek" sekmesi eklenir. Böylece faturalar mühürlenmeden önce ayrı bir sekmede listelenebilecektir; mühürlenecek olanlar "Mühüre Gönder" seçeneği ile "Mühürlenecek" sekmesine aktarılacaktır.

2. Zarfla/Paketle

"Zarfla/Paketle" butonuyla seçili tüm kayıtlar paketlenir/zarflanır. Zarflanan/paketlenen kayıtlar "Gönderilecek" browserına aktarılır ve "Gönderilecek" browserına otomatik geçilir. "Zarfla/Paketle" esnasında hata alan kayıtlar için bilgi ekranı açılır ve hata alan kayıtalar, "Zarflanacak/Paketlenecek" ekranında kalmaya devam eder.

3. Gönder

Gönder butonuyla kayıtlar gönderilir. Hata alan kayıtlar "Gönderilecek" browserında kalmaya devam eder. Gönderilecek kayıtlar "Genel" menüsündeki posta kutusunda da listelenir.

...

Henüz sonuçlanmamış kayıtlar burada listelenir. Giden Kutusu ekranı sonuçlanmayan kayıtların takip edilebilmesine olanak sağlar. Bir kaydın bu listeden otomatik olarak çıkması için üç koşul gereklidir:

  • 1. GİB’den başarılı sistem yanıtı gelmiş olması (1. kolon)
  • 2. Alıcıdan başarılı sistam yanıtı gelmiş olması (2. kolon)
  • 3. (Ticari faturalar için) Kabul/ret uygulama yanıtı gelmiş olması (3. kolon)

Başarılı yanıtlar için ilgili kolona yeşil check atılır. Başarısız sistem yanıtı veya ret uygulama yanıtı için ise ilgili kolona kırmızı cross (çarpı) iaşereti gelir.

* e-Fatura tebliğine göre 7 gün için cevap verilmeyen ticari fatrualar kabul edilmiş sayılır. Bu kural dahilinde giden kutusunda “Otomatik Kabul” filtresi mevcuttur. Otomatik kabul filtresindeki kriterlere uyan faturalar otomatik olarak "Kabul Edildi" statüsüne getirilir.

Posta kutusunun özellikleri aşağıdaki gibi sıralanabilir:

  • Gelen satınalma faturaları, sağ klik “Hizmet Faturasına Çevir”, “İhraç Kayıtlı Faturaya Çevir”, “Satınalma Fiyat Farkı Faturasına Çevir”, “Satış Fiyat Farkı Faturasına Çevir” seçenekleri ile farklı fatura türlerine çevrilir.

  • Posta kutusunda bold yazı tipinde olan satırlar var ise belgelerin okunmamış olduğunu, kırmızı renkli satırlar var ise eşleme hatalarının olduğunu, mor renkli satırlar var ise de belgelerin onay iş akışı sürecinde olduğunu ifade eder.

  • “Kaydet”, “Onayla”, “Onaya Gönder” seçenekleri bulunur. Gelen fatura üzerinde “Kaydet” butonuna tıklandığında ticari sistem ERP fatura ekranı açılır ve bu ekranda da “Kaydet” butonuna basılır ise gelen faturalar ERP ticari sisteme kaydedilir. (İş akış sürecinde olan ve eşleme hataları bulunan faturalar, iş akış süreci tamamlanmadan ve eşleme hataları düzeltilmeden kaydedilmez.) "Onayla" butonu ile belgeler “connect/onay işlemleri/kaydedilecek işlemler” bölümüne, “Onaya Gönder” butonu ile de “connect/onay işlemleri/onaylanacak işlemler” bölümlerine otomatik taşınır.

  • Kırmızı renkli eşleme hataları olan faturaların eşleme hatalarını düzeltmek için Eşleme seçeneği kullanılır. Açılan ekranda eşleme bilgileri güncellenir. Bu yapılan eşleme sisteme kaydedilir; aynı cariden, eşleme yapılan aynı kodlu malzeme, hizmet, masraf vb. satırları geldiğinde bir daha eşleme yapılmasına gerek kalmaz, fatura sorunsuz bir şekilde kaydedilebilir.

...

Uygulama yanıtı gönderimi üç şekilde platformda yapılabilir:

...

Connect

; Connect, Ticari Sistem

...

ve Web (Özel entegratörle çalışılması durumunda geçerlidir).

Bunun için Connect/Seçenekler sekmesinde yer alan Doküman Parametreleri'ndeki e-Fatura seçeneği kullanılır. Sayfanın en altında yer alan Kabul - Ret İşlemi Seçenekleri uygulama yanıtının hangi platformda verileceğini belirler.

...

“Reddet” seçeneği ile, faturanın e-Fatura statüsü “Reddedildi -Yanıt oluşturulmadı” haline getirilir.

...

"e-Fatura Gönder" ekranında listelenen uygulama yanıtların mühürlenmesi ve zarflanması işlemi için ekranın alt kısmında yer alan şu seçenekler kullanılır:

1. Mühürle/OnaylaMühürle/Onayla butonuyla seçili tüm uygulama yanıtları mühürlenir. Mühürlenen/onaylanan kayıtlar "Zarflanacak/Paketlenecek" browserına aktarılır ve zarflanacak browserına otomatik geçilir.

2. Zarfla/PaketleZarfla/Paketle butonuyla seçili tüm uygulama yanıtları paketlenir/zarflanır. Zarflanan/paketlenen kayıtlar "Gönderilecek" browserına aktarılır ve "Gönderilecek" browserına otomatik geçilir.

3. GönderGönder butonuyla uygulama yanıtları gönderilir.

...

"e-Fatura Gönder" ekranında Zarfla/Paketle butonuyla seçili tüm kayıtlar paketlenir/zarflanır. Zarflanan/paketlenen kayıtlar "Gönderilecek" browserına aktarılır ve "Gönderilecek" browserına otomatik geçilir. "Zarfla/Paketle" esnasında hata alan kayıtlar için bilgi ekranı açılır ve hata alan kayıtalar, "Zarflancak Zarflanacak/Paketlenecek" ekranında kalmaya devam eder.

...

Gönderilen işlemlerin listelenmesi ve izlenmesi işlemleri için kullanılır. e-Fatura program bölümünde yer alır. Gönderilen işlemler,

...

; Zarf Bazında (Çalışma Parametreleri/Bağlantı Ayarları/

...

e-

...

Fatura/Mühürleme sunucuda yapılacak seçili ise)

...

Fatura Bazında

...

, Fatura Bazında ve Uygulama Yanıtı Bazında

...

listelenerek izlenebilir.

Zarf Bazında Listeleme Bu seçenek ile seçeneği ile zarflar listelenir ve zarflar çift tıklanarak ya da “İncele” ile açılarak ilgili zarfın içindeki belge veya belgeler görüntülenir.

Fatura Bazında Listeleme Bu seçenek ile seçeneği ile gönderilen faturalar üzerinden listeleme yapılır.

Uygulama Yanıtı Bazında Listeleme Bu bölümde bölümünde gönderilen tüm uygulama yanıtları listelenir.

...

Connect üzerinde durum sorgulama iki seçenek ile yapılabilmektedir.

1. Kayıt üzerinde F9/“Durum Sorgula”: Connect/ ee-Fatura Fatura/Gönderilenler altında bulunan alanlarda gönderdiğiniz zarfların/e-Faturaların durumunun takibi sağlanmaktadır. Kayıt üzerinde sağ klik/Durum sorgula” seçeneği tıklandıktan sonra güncelleme alınır, Durum Kodu-Durum Açıklaması alanlarından faturanın durumuyla ilgili takip yapılır. (Bu işlem ile sadece seçili olan zarf/fatura için durum güncelleme yapılır.)

2. Gönder/Al işlemi: Doküman Parametreleri/ ee-Fatura bölümünde “Belge durumunu otomatik sorgula” seçeneği işaretlenerek her “Gönder/Al” işlemi ile belgelerin durumlarının güncellenmesi sağlanabilir. Durum Kodu-Durum Açıklaması alanlarından faturanın durumuyla ilgili takip yapılır. (Bu işlem ile zarf/fatura durumları toplu güncellenir.)

...

Durum kodu statüleri aşağıdaki gibi sıralanabilir:1.

  • Çalışma Parametreleri/Bağlantı Ayarları/

...

  • e-

...

  • Fatura/Mühürleme sunucuda yapılacak seçili ise ilgili statüler alınır.
  • “-1”: Belge özel entegratörlük sunucularında hata almıştır. GIB’e gönderilmeyecektir. Bu statü alındığında ilgili satır rengi “Kırmızı” olur. Durum sorgulama bitirilmelidir.

  • Aşağıdaki statülerde durum sorgulama devam etmelidir. Bu statüleri alan satırların rengi “Mor” olur:

               - Henüz İşlenmedi

               - İşlendi

               - İmzalandı

               - Zarflandı

               - Henüz GIB'e Gönderilmedi

...

  • . Statüler şunlardır; Henüz İşlenmedi, İşlendi, İmzalandı, Zarflandı, Henüz GIB'e Gönderilmedi ve GIB'e Gönderildi.

  • “GIB’e Gönderildi” statüsünden sonra durum güncelleme sonrasında dönen değerler GIB durum kodlarıdır. (Bkz. Durum Kodları dokümanı)

...

Sonuç: Başarılı & Başarısız

               Sonuç Sonuç başarılı ise, ilgili satır rengi “Yeşil” başarısız ise, ilgili satır rengi “Kırmızı” olur.

               - Başarılı: Örnek durum kodları

                       - [1300: Başarıyla Tamamlandı.]

               - Başarısız: Örnek durum kodları

                       - [1150: SchemeID Niteliği,VKN -TCKN'ye eşit olan elemanın uzunluğu VKN için 10 karakter TCKN için 11 karakter olmalıdır.]

                       - [1163: Gönderilen Zarf Sistemde Daha Önce kayıtlı olan bir faturayı içermektedir.]

                       - [1181: İkilisine ait adres bilgisi bulunamadı.]2.

  • Çalışma Paremetleri/Bağlantı Ayarları/

...

  • e-

...

  • Fatura/Mühürleme sunucuda yapılacak seçili değil ise ilgili statüler alınır.
  • “-1”: Belge özel entegratörlük sunucularında hata almıştır. GIB’e gönderilmeyecektir. Bu statü alındığında ilgili satır rengi “Kırmızı” olur. Durum sorgulama bitirilmelidir.

  • Aşağıdaki statülerde durum sorgulama devam etmelidir. Bu statüleri alan satırların rengi “Mor” olur.

...

  • Bu statüler şunlardır; Henüz GIB'e Gönderilmedi

...

  • ve GIB'e Gönderildi.

  • "GIB’e Gönderildi" statüsünden sonra durum güncelleme sonrasında dönen değerler GIB durum kodlarıdır.

               SonuçSonuç: Başarılı & Başarısız

               Sonuç Sonuç başarılı ise, ilgili satır rengi “Yeşil” başarısız ise, ilgili satır rengi “Kırmızı” olur. Durum sorgulama bitirilmelidir.

               - Başarılı: Örnek durum kodları

                       - [1300: BAŞARIYLA TAMAMLANDI]

               - Başarısız: Örnek durum kodları

                       - [1150: SchemeID Niteliği, VKN -TCKN'ye eşit olan elemanın uzunluğu VKN için 10 karakter TCKN için 11 karakter olmalıdır.]

                       - [1163: Gönderilen Zarf Sistemde Daha Önce kayıtlı olan bir faturayı içermektedir.]

                       - [1181: İkilisine ait adres bilgisi bulunamadı.]

...

Gelen işlemlerin listelenmesi ve izlenmesi işlemleri için kullanılır. e-Fatura program bölümünde yer alır. Gelen işlemler

...

; Zarf Bazında (Çalışma Parametreleri/Bağlantı Ayarları/

...

e-

...

Fatura/Mühürleme sunucuda yapılacak seçili ise)

...

, Fatura Bazında

...

, Uygulama Yanıtları

...

ve Sistem Yanıtları

...

listelenerek izlenebilir.

...