Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Entegrasyon Seti Nedir?

Entegrasyon seti, LOGO CRM ile LOGO ERP uygulamaları arasındaki senkronizasyonu sağlayan yapıdır. Logo CRM, tek kurulum ile birden fazla ERP ürünüyle çalışabilir. Logo CRM içerisinde istenilen sayıda entegrasyon seti tanımlanabilir ve kullanıcılar, çalışırken aktif entegrasyon setini değiştirebilirler. Entegrasyon setlerinin kullanımı için kullanıcıları farklı kombinasyonlarla yetkilendirmek ve her kullanıcının öndeğer entegrasyon setini tanımlamak mümkündür. Her Logo CRM kullanıcısına ERP'deki bir kullanıcı ve şifresi belirlenebilir ya da her Logo CRM kullanıcısı tek bir ERP kullanıcısı ve şifresi ile işlem yapabilir.

Entegrasyon seti oluşturulduğu anda, cari hesap, ürün, sipariş, irsaliye ve teklife bağlı standart tüm alan tanımları oluşturulur ve bu alan tanımları Logo CRM arayüzünde ERP sekmesi altına gelir. Bu alanlar, firma, ürün, teklif ve teklife eklenen ürün giriş/düzeltme ekranlarında mevcuttur. Logo CRM üzerinde tanımlanan her satış temsilcisinin ERP'deki karşılığı seçilebilir. Firma, ürün ve teklifteki standart ve müşteri tanımlı alanların tümü ERP'deki alanlara eşleştirilebilir.

Entegrasyon Seti tanımlamak için sırasıyla aşağıdaki işlem adımları izlenir.
1 -NetOpenX Rest Ayarlarının Yapılması
2 - LOGO CRM'de Entegrasyon Setinin Tanımlanması
3 - Sistemin Yeniden Başlatılması (Sistemden Çıkış / Sisteme Giriş)

...

  • Açılan kurulum ekranından "İleri" butonuna basılarak, ön koşulların kontrol edildiği sayfaya geçilir.

  • Bu ekrandaki kontrollerin tamamı "Başarılı" ise "İleri" butonu ile devam edebilir, aksi durumda ilgili maddeyi aşağıda belirtilen açıklamalara göre kurabilirsiniz.

...

Versiyonun 8.06 ve üzeri olması gerekmektedir.

  • Hem "NetOpenX Rest Yönetim Paneli" hem de "NetOpenX Rest" sağ tık à Diske Yükle seçeneği ile seçilerek "İleri" butonuna basılmalıdır.

  • Netsis Merkezi Kimlik Denetimi Servis Konfigürasyonu

...

SSO STS URL: SSO'nun erişim adresidir. http://SunucuAdı/NetsisSTS formatında bir bağlantı verilmesi gerekir. "Dene" butonuna basıldığında eğer SSO kurulumu sırasında Netsis WEB uygulamaları seçildiyse, "Servis test işlemi başarılı" bilgi ekranının ardından ekrana SSO STS URL bilgisi gelir.

Sanal Dizin : NetOpenX Rest kurulumu sonrasında oluşturulacak olan dizin ismidir. Varsayılanda C:\Netsis\Enterprise8\Nox\ olması beklenmektedir.
Image Removed


  • Sanal dizinde belirtilen adrese kurulum gerçekleştirilmiş olur. Varsayılanda C:\Netsis\Enterprise8\Nox\ altına kurulur. WS ve WSManager klasörleri oluşturulur.

  • Servisler (Win+R / services.msc) altında Netsis NetOpenX Rest Service adı ile kurulur.

  • Kurulum sonrası Servis çalışırlık testi ve ayarları yapılmalıdır.

...

  • NetOpenX Rest WSManager.exe bize servisin durumunu ve özelliklerini gösteren ve üzerinde değişiklik yapıp, log durumlarını kolayca görüntülemememize olanak sağlayan bir ara uygulama ve test aracıdır.

  • 'Servis Yöntemi' bölümü altında 'Servis' için dizin olarak C:\Program Files (x86)\Netsis\Nox\WS seçilmelidir.

  • Seçim sonrası doğrulama bilgisi gelmesi beklenir.

  • Ardından, sol alttaki Netsis kimlik yönetimi ikonuna basılır, böylece SSO servis yapılandırma değerleri tekrar okunması sağlanır.

  • Ardından 'Kaydet' butonuna basılır. 
  • Eğer servis durumu 'Stopped' – durmuş halde ise, 'Başlat' butonuna basılarak servis başlatılır. Servisin güncel durumu 'Servis Durumunu Göster' ile uygulamaya yansıtılır. Herhangi bir hata – çalışmama durumunda sağ alttaki 'Log' butonuna basılarak hata detayı görüntülenebilir. Bu buton C:\Program Files (x86)\Netsis\Nox\WS\log klasörünü açar. Buradaki log dosyalarından detay araştırılabilir.
  • NetOepnX test application ekranına, "C:\Program Files (x86)\Netsis\Nox\WSManager" yolundan ya da kurulumdan sonra masaüstüne gelen NetOpenX Rest Manager ekranını çalıştırarak sağ klik ile erişilir.

  • TestApp açıldıktan sonra setting tabında veritabanı, şirket ve kullanıcı bilgileri doldurulur.
  • URL : Rest yayını yapılacak sunucu adresi girilir.
  • Branch Code : Şube kodu bilgisi girilmelidir.
  • DB Name : Veritabanı ismi yazılmalıdır.
  • DB Password : Veritabanı şifresi yazılmalıdır.
  • Netsis User : Netsis kullanıcı ismi yazılmalıdır.
  • Netsis Pass : Netsis şifresi yazılmalıdır.

...

  • Result kısmına gelen bilgi, elde edilmek istenen sonuç bilgisini döndürür.
  • Ek olarak, 'Query' tab ı altından JSON formatında serbest bilgi döndürülebiliniz.

Image Modified

2 - LOGO CRM'de Entegrasyon Setinin Tanımlanması

  • Yeni bir entegrasyon seti tanımlamak için Tanımlar menüsü altında yer alan Entegrasyon Setleri seçeneği kullanılır.
  • Entegrasyon Setleri ekranında yer alan 'Yeni Entegrasyon Seti' seçeneğine tıklayarak yeni setin tanımlanacağı ekrana ulaşılır.

...

  • Entegrasyon Seti ekranının Genel Bilgiler sekmesinde, senkronizasyonun ana kriterleri belirlenir. Genel Bilgiler sekmesinde aşağıdaki başlıklar yer alır:
  • Genel
  • CRM Veritabanı Bilgisi
  • ERP Veritabanı Bilgisi
  • Kontrol
  • ERP Uygulama Ayarları


Tanım

Entegrasyonun ismi bu alanda belirlenir. Bir metin alanıdır ve entegrasyon setinin başlığı niteliğindedir. Bilgi girişi zorunludur. Bu alana Firma (Müşteri) ismi de verilebilir. 

Aktif

İşaretlendiğinde entegrasyon seti aktif hale gelir.

Öndeğer

Birden fazla entegrasyon seti tanımlanmışsa ve ilgili set tanımının öndeğer olarak gelmesi isteniyorsa, işaret kutusu seçilir.

Tüm Kullanıcılar

Tanımlanan entegrasyon setinin tüm kullanıcılar tarafından görülmesi isteniyorsa işaret kutusu seçilir.

ERP Uygulaması

Logo CRM ile entegrasyonu sağlanacak olan Logo ERP uygulaması bu alanda seçilir.

Servis Linki

IIS kurulumunda, logocrmIntegrator.dll yolu bu alanda belirtilir.  Varsayılan olarak /localhost/LogoCrmIntegrator/LogoCrmIntegrator.dll bağlantısı getirilir.

ERP Web Servis Linki

ERP'nin kurulu olduğu NetOpenX Servis Çalışma Adresi varsayılan olarak gelir. Ancak ERP uygulaması başka bir sunucuda ise, localhost yerine SQL sunucu adı veya IP yazılmalıdır.

Netsis Rest api Versiyonu

Rest api V2 kullanılsın seçilmelidir.

Netsis TemelSet

Netsis TemelSet ile entegrasyon yapılacağından işaretlenmelidir.

Netsis Fatura Seri Öndeğeri

Bu alan, tekliflerin Netsis'e istenen herhangi bir varsayılan fatura seri değeri ile fatura olarak gönderilmesi için gereklidir. En fazla 1 harf girilebilir.


  • CRM Veritabanı Bilgisi başlığı altında, Logo CRM veritabanı sunucusu, veritabanı adı, veritabanı kullanıcısı ve şifre bilgilerinin eksiksiz ve doğru bir şekilde girilmesi çok önemlidir.
  • SQL Express kullanılan sunucularda veritabanı sunucu adına mutlaka SQL Sunucu Adı yazılmalıdır.

...

  • Kontrol başlığı altında yer alan parametreler, teklif verirken (ekleme, kaydetme ve satış aşamasında ayrı olarak) ürün ve cari hesap bakiye bilgilerini kontrol etmek için kullanılır. Bu ayarlar isteğe bağlıdır. Eğer teklif oluşturulurken ürün stok kontrolünün yapılması istenmiyorsa "Kontrol gerekli değil" seçeneği tercih edilmelidir. "Kontrol yap ve yetersiz ise uyarı ver" seçeneği tercih edildiğinde, ürün stokunun yetersiz olması halinde program uyarı verir, ancak seçimi kullanıcıya bırakır. "Kontrol yap ve yetersiz ise işlemi durdur" seçeneği ise ürün stokunun yetersiz olması halinde işlemin gerçekleştirilmesine izin vermez.
  • CRM stok kontrollerini, ERP programını esas alarak gerçekleştirir.
  • Stok kontrolü ile aynı mantıkla çalışan Cari Bakiye Kontrolü de isteğe bağlı olarak uygulanır. Cari Bakiye Kontrolü, entegrasyon setinde SQL cümlesi yazılarak da gerçekleştirilebilir.
  • Ayrıca Ürün ve Cari Bakiye Kontrolü; Ürün Fiyatlarını Senkronize Et, Yetkili Bilgisini Senkronize Et, Cari Hesap Kodu Tek Olsun, Cari Hesap Vergi No Tek Olsun, Ürün Kodu Tek Olsun kriterleri arasından seçim yapılarak da filtrelenebilir.
  • Yetkisi olan kullanıcılar, Cari Bakiye Kontrolü parametresini kullanıcı bazında belirleyebilirler. Kullanıcı kartında yer alan Entegrasyon Setleri Bakiye Kontrol Ayarları sekmesinden Cari Bakiye kontrolü parametresi ilgili kullanıcının çalışacağı şekilde değiştirilebilir. Bu değişiklik kullanıcı bazında uygulanır ve Entegrasyon Seti içerisinde tanımlanan Cari Bakiye Kontrolü seçimini değiştirmez.


  • ERP Uygulama Ayarları başlığı altında Logo ERP uygulamasının Yönetici (Admin) bilgileri, yani kullanıcı adı, şifresi, firma numarası ve dönem bilgisi girilir.
  • Ürün, hizmet ve cari kartların içeri aktarımı için SQL filtresi, yani WHERE koşulu belirtilebilir. Örneğin; ERP uygulamasından yalnızca "120." ile başlayan koda sahip carilerin içeri aktarılmasını istediğimizde, parantez içerisinde (CODE LIKE '120.'%) yazarak yalnızca "120." ile başlayan carilerin içeriye aktarılmasını sağlamış oluruz.
  • Teklif → ERP tarihi, teklif ERP'ye aktarılırken kullanılacak olan tarih bilgisinin belirlendiği parametredir. Günün Tarihi ve Teklif Tarihi seçeneklerini listeler.

...

3 - Sistemin Yeniden Başlatılması (Sistemden Çıkış / Sisteme Giriş)

  • Entegrasyon Seti tanımlandıktan sonra, Logo CRM uygulaması Sistemden Çıkış seçeneği ile kapatılır. Sisteme tekrar girildiğinde, ekranın sol üst bölümünde entegrasyon bilgisi görünür.
  • Eğer "Entegrasyon Bağlı Değil" yazıyorsa, bu entegrasyon setini tanımlarken bir hata yapıldığı anlamına gelir. Bu durumu çözebilmek için sol menü ağacından Tanımlar> Entegrasyon Setleri ekranına gidilir. Entegrasyon Setleri ekranında ilgili set tanımı seçim kutusuna tıklayarak seçilir ve İşlemler butonunu altında yer alan Test seçeneğine tıklanır.
  • Testten geri dönen hata mesajlarına göre NetOpenX Rest WSManager.exe dosyası yeniden çalıştırılır. Sırasıyla tekrar Stop ve Start işlemlerini gerçekleştirildikten sonra Logo CRM uygulamasında tekrar oturum açılır.
  • Bu işlemden sonra entegrasyon halen bağlı görünmüyorsa, Logo CRM dizinindeki logocrm.log dosyasının incelenmesi tavsiye edilir. Fakat öncelikle entegrasyon seti tanım ekranındaki bilgilerinizin doğruluğundan emin olunmalıdır.

...