Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Panel
borderStyledashed

Senaryo

Talep sahibi rolündeki sistemde tanımlı bir kullanıcı portal üzerinden “Netsis Satın Alma Talep Yönetimi” bölümüne tıklayarak süreci başlatır. Gelen formda; firma, proje ve talep kalemleri gibi talep oluşturmak için gerekli olan bilgiler girilerek iş başlatılır. Başlatılan iş, talebi yapan kullanıcının hiyerarşide tanımlı bir üst yöneticisine onaya düşer. Yönetici onayından sonra talebin toplam tutarı >=1000 TL ise yöneticinin de hiyerarşideki bir üst yöneticisine onaya düşer. Yöneticiler değişiklik talep eder veya reddeder. Değişiklik talep edildiği takdirde iş talebi oluşturan kişiye geri döner. Reddedildiğinde ise talebi yapan kişiye bilgilendirme gönderilerek süreç sonlanır.

Talep yönetici/yöneticiler tarafından onaylandığı taktirde; Netsis ERP'de satın alma talep fişi yönetimine form üzerindeki talep numarası ile aktarım sağlanır. Aktarım sonucu talep eden kişiye bilgilendirme olarak gönderilir.

Info

Örnek bir senaryo üzerinden işletilen akış örneğine ait videoyu aşağıda bulabilirsiniz.:

Netsis Satın Alma Talep Demo.mp4

...

Panel
borderStyledashed

Konfigürasyon

  • SQL Bağlantısı

Formda bulunan "Malzemeler", “Birimler”, “Proje” , “Tip”, ”İşletme”, “Şube”, “Ambar” ve ”Talep Tarihi” bölümünde listelenmekte olan bilgiler için tasarım aracı üzerinden bir veritabanı bağlantısı oluşturulmuştur. Akışı içeri aktardıktan sonra öncelikli olarak bu SQL bağlantısının kullanılacak sunucudaki karşılığı ile güncellenmelidir.

SQL bağlantı listesindeki kayda düzenle ile girilir. Server name, username, password ve verilerin ulaşılacağı database seçilerek kaydedilir.



  • Rest Ayarları;

Satın Alma Talep fişinin Netsis içerisine aktarılabilmesi adına yapılması gereken bir tanımlamadır.

Ayarlar servisi içerisinden LFlow Servis ayarları bölümünde arama alanına Logo yazdıktan sonra Logo Rest Servis Ayarı gelir. Netsis Rest servis ayarında Logo Rest Servis adres bilgisi doldurulmalıdır. Kullanıcı adı ve şifresi girişinden sonra bağlantıyı sına ile bağlantı durumu görüntülenir.

En sonunda kaydet ile çıkış sağlayınızsağlanır.


Tip
Tanım yeni veya değiştiriliyorsa IIS restart edilmelidir. Sonrasında Designer açılıp, akış içeri aktarılmalıdır.



  • Sayaç Ayarı;

Genel Tanımlar->Sayaç Listesi bölümüne girilir. Yeni butonuna tıklanarak örnekteki şekilde “TalepNo” tanımı oluşturulur. Buradaki amaç; formda bulunan "Talep Numarası" alanının otomatik olarak arttırımını sağlamaktır.


  • Organizasyon ve Hiyerarşi Tanımlama;

Yönetici onay adımlarını sağlıklı bir şekilde yürütebilmek adına eğer sistemde tanımlı bir hiyerarşi yoksa; Genel Tanımlar->Organizasyon ve Hiyerarşi Tanımlama bölümünden kullanıcıların alt-üst ilişkileri tanımlanmalıdır.

Info
bknz: Organizasyon ve Hiyerarşi Tanımlama




...