Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Tarih

Tarih alanında, raporun düzenleneceği bütçenin tarih bilgisi listelenir; seçim yapılır.

Organizasyon

Organizasyon alanında, uygulamada kayıtlı organizasyon şeması listelenir; seçim yapılır.

Rapor Editörü

Rapor editörü, Excel tablosu şeklindedir ve veri girişinin yapılacağı hücrelerden oluşur.
Editörde yer alan Kod ve Ad başlıkları altında, ilgili finansal tablo için oluşturulmuş raporlama kalemleri yer alır. Raporlama kalemleri, Ayarlar-Bütçe Ayarları-Raporlama Kalemleri menü seçeneği ile tanımlanır. Hangi tabloda hangi raporlama kaleminin yer alacağı Ayarlar-Bütçe Ayarları-Finansal Raporlar menü seçeneği ile tanımlanır.
Kod ve Ad alan başlıklarının yanında yer alan diğer alanlar, raporun alınacağı bütçe için belirlenmiş tarihlerdir. Raporlama kalemine denk gelen tarih hücrelerine bilgi girişi ister manüel ister F9-Hücre Formülü ve F9-Satır Formülü seçenekleri ile kaydedilir. Koyu renkle belirtilmiş olan ana raporlama kalemlerine bilgi girişi yapılamaz; kendisine ait olan alt raporlama kalemlerindeki verilerin toplamları yansır.

Ek kolonlar alanında, ister planlanan ister gerçekleşen olsun; bütçe tarihleri aylar, çeyrekler ve yıllar olarak ayrı ayrı listelenir. Rapor editöründe yer alması istenilen değerler aylar, çeylekler ve yıllar bazında görüntülenebilir. Kullanıcı dilerse tümünü seçerek tüm kolonları görüntüleyebilir.

Örneğin, kullanıcı ek kolonlar alanından sadece Ocak 2016 ve Şubat 2016 tarih seçeneklerini işaretleyerek editör üzerinde sadece bu kolonlara ait değerlerin görüntülenmesini sağlayabilir.

Info

Veri girişi yapılan hücrenin üst toplama Pozitif(plus) mi Negatif(minus) mi yansıyacağı raporlama kalemleri tanımlanırken belirtilir.

...