Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Bölümler > Kişi kartınının Kişi sekmesinde aşağıdaki bilgiler girilir.

Kişi Kartının Kişi SekmesiImage Modified

Ad / Orta İsim / SoyadKişin adı ve soyadı bu alanlara girilir. Ad alanında bilgi girişi zorunludur.
Doğum GünüKişinin doğum tarihi girilir.
Firma

Kişinin çalıştığı firmanın bilgisi bu alana girilir.

Tip
Kişi kartı bir firma ile ilişkilendirilebileceği gibi firma bağımsız da tanımlanabilir. 

Kişi ile ilişkilendirilecek firmayı, uygulamada tanımlı olan firmalar arasından seçmek için Ara ikonuna tıklanır. Ara ikonuna tıklandığında Firmalar listesi açılır ve istenilen firmanın üzerine tıklandığında seçilen kayıt kişi kartına aktarılır.

Tip
Firma kartının İlişkili Kayıtlar > İlişkili Kişiler sekmesinde bir kişi kaydı firmaya bağlanırsa, bu firmanın bilgisi, kişi kartındaki Firma alanına otomatik olarak gelir.

Kişi kartının içerisinden yeni bir firma tanımı oluşturmak için Firma alanındaki Ekle ikonuna tıklanır. Ekle ikonuna tıklanığında yeni bir firma tanım penceresi açılır.

Tip
Logo CRM'de firmalar, Bölümler menüsü > Firmalar seçeneği ile tanımlanabileceği gibi, kişi kartının içerisindeki Firma alanının Ekle ikonuyla da tanımlanabilir.

Firma alanında seçilen firma bilgisini düzenlemek için bu alanda yer alan Düzelt ikonuna tıklanır. Düzelt ikonuna tıklandığında seçilen firmanın tanım ekranı açılır ve firma bilgileri istenilen şekilde düzenlenebilir.

Seçilen firma bilgisini kişi kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

SatışTemsilcisi

Kişi ile ilişkilendirilecek satış temsilcisini, uygulamada tanımlı olan satış temsilcileri arasından seçmek için Ara ikonuna tıklanır. Ara ikonuna tıklandığında, Satış Temsilcileri listesi açılır ve istenilen satış temsilcisinin üzerine tıklandığında seçilen kayıt kişi kartına aktarılır.

Kişi kartının içerisinden yeni bir satış temsilcisi tanımlamak için Satış Temsilcisi alanındaki Ekle ikonuna tıklanır. Ekle ikonuna tıklanığında yeni bir satış temsilcisinin tanımlanacağı pencere açılır.

Tip
Logo CRM'de satış temsilcileri Tanımlar > Diğer menüsü > Satış Temsilcileri seçeneği ile tanımlanabileceği gibi, kişi kartının içerisindeki Satış Temsilcisi alanının Ekle ikonuyla da tanımlanabilir.

Satış Temsilcisi alanında seçilen kaydı düzenlemek için bu alanda yer alan Düzelt ikonuna tıklanır. Düzelt ikonuna tıklandığında seçili satış temsilcisinin tanım ekranı açılır ve bilgiler düzenlenir.

Seçilen satış temsilcisini kişi kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

Satış temsilcisi ile ilişkilendirilen kullanıcının takvimine erişmek için Takvimi Aç ikonuna tıklanır.

Ana Sektör

Kişinin çalıştığı firmanın ana sektörü bu alanda seçilir.

Kişi kartının içerisinden yeni bir ana sektör tanımlamak için Ana Sektör alanındaki Ekle ikonuna tıklanır.

Seçilen ana sektörü kişi kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

Kişi Rolü

Kişinin ilgili firmadaki rolü bu alanda belirtilir.

Kişi kartının içerisinden yeni bir rol tanımlamak için Kişi Rolü alanındaki Ekle ikonuna tıklanır.

Tip
Logo CRM'de kişi rolü Tanımlar > Firmalar menüsü > Kişi Rolleri seçeneği ile tanımlanabileceği gibi, kişi kartının içerisindeki Kişi Rolü alanının Ekle ikonuyla da tanımlanabilir.

Seçilen rolü kişi kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

İş Unvanı

Kişinin ilgili firmadaki unvanı bu alanda belirtilir.

Kişi kartının içerisinden yeni bir unvan tanımlamak için İş Unvanı alanındaki Ekle ikonuna tıklanır.

Tip
Logo CRM'de iş unvanı Tanımlar > Firmalar menüsü > İş Unvanları seçeneği ile tanımlanabileceği gibi, kişi kartının içerisindeki İş Unvanı alanının Ekle ikonuyla da tanımlanabilir.

Seçilen unvanı kişi kartından kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

...

Kişinin telefon ve adres bilgileri, Kişi sekmesi altındaki Telefon & Adres bölümünden eklenir.

Kişi Sekmesinde Telefon ve Adres Bilgilerinin GirilmesiImage Modified

Yeni bir telefon numarası tanımlamak için, telefon bilgileri bölümündeki Yeni Telefon Numarası ikonuna tıklanır.

Yeni Telefon Numarası ikonuna tıklandığında aşağıdaki pencere açılır.

Telefon Numarası Kayıt EkranıImage Modified

Telefon Numarası penceresinde, telefon türü ve ülke kodu seçilir. Telefon Türü alanında, var olan telefon türlerinden (Ofis, Faks gibi) biri seçilebileceği gibi, Ekle ikonuna tıklayarak yeni bir telefon türü de tanımlanabilir. Seçilen telefon türünü kaldırmak için Temizle ikonuna tıklanır.

...

Yeni bir adres kaydı oluşturmak için Yeni Adres ikonuna tıklanır.

Kişi Kartında Adres Bilgilerinin GirilmesiImage Modified


Yeni Adres seçeneğine tıklandığında aşağıdaki Adres penceresi ekrana gelir. Kişinin adres bilgisi burada gösterilen alanlara girilir.

...

Bunun için ilgili alanın Ara ikonuna tıklayarak açılan liste ekranındaki seçeneği kullanılabilir veya ilgili alanın üzerindeki Ekle ikonuna tıklanır.

Adres Tanım EkranıImage Modified

Sevkiyat Adresi işaret kutucuğu, girilen adresin sevkiyat adresi olup olmadığını belirtmek için kullanılır. Eğer girilen adres bilgisi, kişinin sevkiyat adresi ise bu alan işaretlenir.

...

Adres bilgilerinin ardından kişinin elektronik posta ve web adresi bilgileri girilir.

Kişinin e-Posta ve Etiket BilgileriImage Modified


Kişiye ait e-posta adresi e-Posta Adresi 1 alanına yazılır. Eğer birden fazla adresi varsa bunun için e-Posta Adresi 2/3 alanları kullanılır. e-Posta Adresi 3 alanına tercihen firma e-posta adresi yazılır.

...