Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

e-Fatura Kullanıcı Hesabı Açılması

e-Fatura uygulamasından yararlanmak için gerekli şartları taşıyanların öncelikle bir kullanıcı hesabı oluşturmaları gerekmektedir.

Aşağıda sayılan belgelerle birlikte "Gelir İdaresi Başkanlığı'na" yazılı başvuruda bulunulur.

  • Yetkili kişi veya kişiler tarafından imzalanan “e-Fatura Uygulaması Başvuru Formu ve Taahhütnamesi” ile, Tüzel kişiler için “Elektronik Mali Mühür Sertifika Sahibi Taahhütnamesinin" imzalı aslı,
  • Şirket kuruluş sözleşmesi Ticaret Sicil Gazetesinde 1/10/2003 tarihinden önce yayımlanmış ise, ilgili ticaret sicil gazetesinin noter onaylı örneği veya aslının getirilmesi halinde "Başkanlık" tarafından onaylanmak üzere fotokopisi (Sonradan unvan değişikliği yapılması halinde en son unvanın ilan edildiği ticaret sicil gazetesinin noter onaylı örneği veya aslının getirilmesi halinde "Başkanlık" tarafından onaylanmak üzere fotokopisi),
  • Başvuru formuna şirket adına imza atan kişi veya kişilerin yetkili olduğunu gösteren şirket imza sirkülerinin noter onaylı örneği,

Başkanlık tarafından yapılan değerlendirme sonrasında başvuruları uygun bulunan gerçek kişi mükelleflerin kullanıcı hesapları "Başkanlık" tarafından tanımlanarak aktive edilir.

Başvurusu uygun bulunan tüzel kişilere,

  • Kullanıcı hesaplarının tanımlandığı ve uygulama bünyesinde kullanmak zorunda oldukları Mali Mühür sertifikalarını TÜBİTAK-UEKAE Kamu Sertifikasyon Merkezinden temini işlemlerine başlayabilecekleri bilgisi verilir.
  • Bedeli KAMU SM hesabına yatırılan sertifikalar KAMU SM tarafından başvuru sahibi tüzel kişilere teslim edilir.
  • Başkanlık tarafından yapılan değerlendirme sonrasında başvuruları uygun bulunan tüzel kişi mükelleflerden mali mühürlerinin temini işlemlerini yerine getirenlerin kullanıcı hesapları "Başkanlık" tarafından tanımlanarak aktif edilir.
  • Hesaplarının aktif hale gelmesi ile birlikte kullanıcılar, herhangi başka bir işlem yapmalarına gerek kalmaksızın e-Fatura portalı aracılığı ile uygulamada tanımlı diğer kullanıcılara e-Fatura göndermeye ve almaya başlayabilirler.


e-Fatura Entegrasyon Başvurusu

  • e-Fatura uygulamasına bilgi işlem sistemlerini entegre etmek isteyenlerin entegrasyon başvurusunda bulunmaları gerekmektedir. Entegrasyon başvurusu kullanıcı hesabı oluşturma işlemi başvuru ile birlikte yapılabileceği gibi kullanıcı hesabı oluşturulduktan sonra da yapılabilir.
  • Ön hazırlıkları tamamlayanlar, sistemlerini ve fatura ile ilgili süreçlerini açıklayan dokümanlarla birlikte "Başkanlığa" yazılı olarak başvuruda bulunulması gerekir.
  • Başvurusu uygun bulunanlara, entegrasyon işlemlerine başlayabilecekleri bilgisi yazı ile bildirilecektir.
  • Entegrasyon sürecini başarı ile tamamlayan mükellefler, Başkanlığın konuya ilişkin yazısı üzerine, e-Fatura uygulamasını gerçekleştirdikleri entegrasyon aracılığı ile kullanmaya başlayacaktır.

Mali Mühür Başvurusu

  • Oluşturulan e-Faturaların veri bütünlüğü ve inkar edilemezliğinin sağlanması için gereken elektronik “Mali Mühür” cihazı için “Elektronik Mali Mühür Sertifika Sahibi Taahhütnamesinin" doldurularak yetkili kişi veya kişiler tarafından imzalandıktan sonra "Gelir İdaresi Başkanlığı'na" ulaştırılması gerekmektedir.
  • GİB tarafından yapılan değerlendirme sonrasında başvuruları uygun bulunanların kullanıcı hesapları tanımlanacaktır. Hesaplarının tanımlandığı bilgisi kendilerine iletilenler, mali mühürlerinin temini (TÜBİTAK-UEKAE) işlemlerini yerine getirmesi gereklidir.
  • Mali mühürü kendisine ulaştırılanlar, başvuruda bildirdikleri yetkilileri aracılığı ile mali mühür sertifikalarının aktivasyonunu (Mali mühür cihazına ait şifre) gerçekleştirmeleri gereklidir.