Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Logo Connect B2B kullanıcıları FTP veya klasör aktarımı üzerinden kendi ağlarında firmaları arası veri aktarımı yapabilirken, Logo Sunucuları üzerinden kendi ağları haricindeki firmalara veri aktarımlarını gerçekleştirebilir.

Logo Connect Bankacılık Modulü modülü kullanıcıları, Logo Ticari Sistem tarafındaki firmalarının Bankacılık işlemlerini LogoConnect üzerinden gerçekleştirirler. Logo Connect, Logo Ticari Sistem Programları (ERP: Tiger Enterprse, Tiger Plus, Go Plus, Tiger2, Unity2 vb.) ile bankalar arasındaki entegrasyonu sağlayan platformdur.

...

Logo Connect B2B kullanıcıları FTP veya klasör aktarımı üzerinden kendi ağlarındafirmaları ağlarında firmaları arası veri aktarımı yapabilirken, Logo Sunucuları üzerinden kendi ağları haricindeki firmalara veri aktarımlarını gerçekleştirebilir.

Logo Connect Bankacılık Modulü modülü kullanıcıları, Logo Ticari Sistem tarafındaki firmalarının Bankacılık işlemlerini Logo Connect üzerinden gerçekleştirirler. Logo Connect,Logo Ticari Sistem Programları (ERP: Tiger Enterprse, Tiger Plus, Go Plus, Tiger2, Unity2vbUnity2 vb.) ile bankalar arasındaki entegrasyonu sağlayan platformdur.

Firmalar sistemlerindekifaturalarısistemlerindeki faturaları, banka fişlerini, çek ve senetlerini LogoConnect' te seçip paketler ve bankaya gönderirler.Bankadan dönen işlem sonuçlarına göre Logo Connect tarafından, Ticari Sistem'deki kayıtların statüleri değiştirilir, karşı işlem oluşturularak cari hesabın borç takibi kapatılır.

Logo Connect üzerinden yapılabilecek bankacılık işlemleri aşağıda kısaca gösterilmiştir. Devamında, Logo Connect üzerinden bankalara Havale/EFT gönderimi, SatışFaturası Satış Faturası gönderimi ve dikkat edilmesi gerekenler gösterilmiştir.

2-Logo Connect Bankacılık İşlemleri

2.1-Satış Faturası Gönderimi

Bankaya aktarım için satış faturası hazırlama işleminin yapıldığı menü seçeneğidir. Logo Connect ana menüsünde "Bankacılık İşlemleri Gönderimi" modulü modülü altında "Satış Faturası" seçeneği olarak yer alır.

...

      • Yüklenecek faturalar
      • Tutarı güncellenecek faturalar
      • Silinecek faturalarseçenekleri faturalar seçenekleri ile belirlenir.
      • Bankalar

seçeneği ile faturaların gönderilecekleri bankalar belirlenir.

...

Tutarı güncellenecek faturalar sekmesi ile daha önce bankaya gönderilmiş ancak tutar değişikliği sözkonusu söz konusu olan faturaların paketlenmesi gerçekleştirilir.

Silinecek faturalar sekmesi, daha önce bankaya gönderilen ancak işlem yapılmadan silinecek faturalar için kullanılır. İşlem tamamlandı akibeti akıbeti gelen işlemlerler işlemler için kullanılamaz.

Aboneler sekmesi, otomatik ödeme talimatı/iptali ya da hatalı abone bildirimi işlemleri için kullanılır.

...

Bankaya aktarım için alım faturası hazırlama işleminde kullanılır. Logo Connect ana menüsünde "Bankacılık İşlemleri Gönderimi" modulü modülü altında yer alır. Yapılan alımlara ait ödemelerin gerçekleştirilmesi için Satınalma Faturası ve Alınan Hizmet Faturasının bankaya gönderiminin yapıldığı seçenektir.

...

Kullanılan Logo uygulamalarında kaydedilen Çek/Senetler sunucu üzerinden çalışılan bankalara gönderilir. Bunun için "Bankacılık İşlemleri Gönderimi" modulü modülü altında yer alan "Çek/Senet Hazırla" seçeneği kullanılır.

...

Kullanılan Logo uygulamalarında kaydedilen banka Havale/EFT işlemleri sunucu üzerinden çalışılan bankalara gönderilir. Bunun için menü ağacında "Bankacılık İşlemleri Gönderimi" modulü modülü altında yer alan "Havale/EFT" seçeneği kullanılır.

...

3-Logo Connect Bankacılık Modulü modülü ile Çalışmaya Başlamak

Logo Connect Bankacılık Modulü modülü ile çalışmak için öncelikle çalışılacak olan banka ile irtibata geçilerek ilgili başvuru işlemlerinin yapılması gerekir.

1.Başvuru İşlemleri: Müşteri, Banka ile bankacılık işlemlerini LOGOCONNECT üzerinden yapacağını belirten sözleşmeyi imzalar. Sözleşmede kullanılacak ürünlerin, modullerin modüllerin ve kullanım şekillerinin doğru belirlenmesine dikkat edilmelidir. Örneğin, Havale işlemlerinde alıcı TCKN/VKN'si ile Hesap Doğrulama yapılması bu sözleşmede belirlenir.

...

4.ERP Sistem İşletmeni (Tiger3EnterpriseSYS.exe, Tiger3SYS.exe, GO3SYS.exe vb.) çalıştırılıp, "Firma Tanımı"nda "Genel" tabında sekmesinde "Vergi Numarası" alanına 10 haneli vergi numarası doğru olarak girilmelidir.

...

  • Ticari Sistem tarafında; "Finans / Ana Kayıtlar / Bankalar" yolu ile açılan browserdaekranda, çalışılacak bankaya ait banka kartı düzenlenir.

...


Şekil 15. Yapı Kredi Bankası Banka Hesap Kartı


Şekil 16. Kuveyttürk KuveytTürk Bankası Banka Hesap Kartı

...

  • Cari Hesap Kartları'nda aşağıdaki ayaların ayarların yapılması gerekir.



Şekil 17. Cari Hesap Kartı "Ticari Bilgiler" Tabı

Cari Hesap Kartında "Ticari Bilgiler" tabında "Vergi Kimlik Numarası" alanı bulunmaktadır. Bu alanın doldurulması zorunlu değildir. Boş bırakıldığında banka ile işlemlerde problem yaşanmaz. Ancak Garanti Bankası'nın bu alan için kontrolü vardır; bilgi girilmediği sürece problem olmadığı gibi eğer alan doldurulursa girilen değer 10 haneli ve numerik olmalıdır. Numerik numerik olmayan bir karakter, boşluk konulursa ya da eksik veya fazla hane girilirse, Garanti Bankası'na bu cari ile ilgili gönderilen işlemler tamamlanamayacaktır, "Vergi Numarası alanında hatalı değer" hata mesajı dönecektir.

...

Mylogo Hizmet Kullanım Seçimi adımında Bankacılık Modulünün modülünün kullanımı Mylogo Hizmetleri ile sağlandığı için, "Mylogo Hizmetlerini kullanacağım" seçilir.

...

7-Kurulum asistanı tamamlandıktan sonra LogoConnect.exe çalıştırılır. Bankacılık işlemlerine başlamadan önce yapılacak son bir ayar vardır. Menü ağacında "

Çalışma Parametreleri Modulümodülü" altında "Banka Çalışma Parametreleri" seçeneği ile açılan ekranda çalışılacak banka seçilir ve bankanın vermiş olduğu müşteri numarası buradaki "Müşteri Kodu" alanına yazılıp "Kaydet" tıklanır.

...

    1. Ticari Sistemde "Finans / Hareketler / Banka Fişleri" ile ulaşılan browserdaekranda, "Gönderilen Havale/EFT" işlem tipindeki kayıtlar düzenlenir, Değiştir/Ekle ile "Gönderilen Havale/EFT Fişi"ne ait form açılır.
    2. Açılan "Gönderilen Havale/EFT" formunda, Havale/EFT satırlarında Banka Hesap Kodu alanında işlemin yapılması istenen "Banka Hesabı" seçilir, gönderim yapılmak istenen cari hesap seçilir, tutar bilgisi girilir.Burada önemli olan, satırdaki

...

    1. Fiş "Bankaya İletilecek" statüde kaydedildiğinde LogoConnect ile gönderime hazırdır.
    2. LogoConnect.exe çalıştırılır.
    3. Menu Menü ağacında, "Bankacılık İşlemleri Gönderimi / Havale/EFT" seçeneği seçilir

...

İşlem banka tarafında gerçekleştirildiğinde , LogoConnect tarafında Gönder/Al yapıldığında bankadan "İşlem Tamamlandı" akibeti akıbeti gelir ve bu akibet akıbet kaydedildiğinde kaydın işlem statüsü de bu şekilde değişir.

...

1."LogoConnect Bankacılık Modulü modülü ile Çalışmaya Başlamak" adımlarında oluşturulan Banka Hesabı, LogoConnect' te Fatura Tahsilat ve Fatura Ödeme hesabı olarak belirlenir. Aksi takdirde LogoConnect, faturaların "İşlem Tamamlandı" akibetinin akıbetinin kaydedilmesi sırasında "Fatura Tahsilat hesap tanımı bulunamadı" şeklinde uyarı verecektir. Bunun nedeni de banka tarafında hangi hesaptan fatura bedelinin düşüleceği bilinirken LogoConnect'te bu hesabın belirtilmemiş olmasıdır.

Fatura Tahsilat hesabı tanımlama işlemi için, LogoConnect.exe çalıştırılıp "Çalışma Parametreleri Modulümodülü"altında "Doküman Parametreleri" seçilir; açılan ekranda
"Fatura (Bankacılık)" seçilir.

...

2.LogoConnect'te ilgili ayarlar yapıldıktan sonra Satış Faturası oluşturulabilir. Ticari Sistemde, "Satış ve Dağıtım Modulü modülü / Hareketler / Satış Faturaları / Ekle" ile Satış Faturası oluşturulur, Faturadaki Cari Hesap alanına ilgili Cari Hesap seçilir.

    • Bu adımda dikkat edilmesi gereken, faturaya seçilen Cari Hesap ayrıntılarıdır, "LogoConnect Bankacılık Modulü modülü ile Çalışmaya Başlamak" adımlarında yapılan cari hesap ayarlarının yapılmış olmasının yanında, aşağıdaki ayarların da doğru

...

UYARI: Bankaya bildirilen "Abone Numarası", "Cari Hesap Kodu"na karşılık gelmektedir. Bu nedenle bankaya Cari Hesaplara ait "Abone No" bildirilirken "Cari Hesap Kodu" bilgisi verilmedilirverilmelidir.

  • Eğer bu bilgiden ayrıca Tesisat Numarası gibi farklı bir numara kullanılmak istenirse "Abone Ek Bilgi" alanı bu bilgi için kullanılabilir. "Abone Ek Bilgi" alanındaki bilgi bankaya "Abone Numarası" ile birlikte bildirilir.
  • Eğer "Abone Ek Bilgi" alanına eklenecek Tesisat Numarası benzeri bir bilgi bulunmuyorsa, bu alana Cari Hesap Kodu değeri yazılması gerekmektedir.

...

4.Faturanın LogoConnect' te Bankacılık Modulüne modülüne bankaya gönderilmek üzere gelebilmesi için, "İşlem Statüsü" alanının "Bankaya İletilecek" olması gerekir.

...

7.Menü Ağacında "Bankacılık İşlemleri Gönderimi Modulümodülü" açılıp, "Satış Faturası" seçilir.

...

Bankaya gönderilen kayıtlar vade tarihi geldiğinde ödenirlerödenir.


Şekil 41. LogoConnect Bankacılık İşlemleri Gönderimi Ekranı 1

...

13.Kayıtlar Bankaya iletildiğinde, Gönder/Al yapılıp ilk banka işlem sonucu olan "Bankaya İletildi" önakibeti önakıbeti alınır. Bu akibet akıbet bankadan gelir, işlem gönderildikten kısa bir süre sonra akibet akıbet oluşur ve göndericiye iletilir.

14.Kayıtlarda hata ya da eksik bilgi vb. varsa, bu hatayı bildiren bir akibet akıbet dönebilir.

15.Banka tarafında işlem gerçekleştirildiğinde "İşlem Tamamlandı" akibeti akıbeti döner.

16.Eğer herhangi bir hatadan, eksik bilgi ya da hatalı bilgiden dolayı işlem tamamlanamazsa "İşlem Gerçekleştirilemedi" akibeti akıbeti döner.

17.Bu maddelerde anlatılan akibetler akıbetler Posta Kutusu' nda "Gelen İşlemler" alanına gelir.

18.Bu akibetler akıbetler "Kaydet" butonu ile kaydedildiğinde "Ticari Sistem" tarafında faturanın "İşlem Statüsü" alanı kaydedilen akibetin akıbetin bilgisi ile güncellenir.

Örneğin, "Bankaya İletildi" işlem sonucu kullanıcı tarafından kaydedildiğinde, LogoConnect tarafından ilgili kaydın işlem statüsü alanı "Bankaya iletildi" olarak güncellenir.

...

19.Banka tarafında ilgili işlem gerçekleştirildiğinde, bankadan "İşlem Tamamlandı" akibeti akıbeti gelir ve kullanıcı tarafından "Kaydet" ile kaydedildiğinde LogoConnect tarafından, Ticari Sistemdeki kaydın statüsü "İşlem Tamamlandı" hale getirilirken, bir yandan da "Borç Takip" ten faturayı kapatacak işlem (Gelen Havale/EFT Fişi) oluşturulur.

...

Gönder/Al seçeneği ile paketlenmiş işlemler LogoConnect sunucusuna gönderilir; LogoConnect sunucusundan da ilgili bankalara iletilir. LogoConnect sunucusuna iletilen kayıtların İşlem Statüsü LogoConnect tarafından LDX'e İletildi olarak güncellenir.

Kayıtlar Bankaya iletildikten sonra, Gönder/Al yapıldığında Bankaya İletildi ön işlem sonucu (ön akıbet) alınır. İşlem gerçekleştirildikten sonra da banka tarafından işlem sonucu (akıbet) oluşur ve LogoConnect sunucusu aracılığıyla göndericiye iletilir.

...